Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal etki ve tutum değişikliği alanındaki temel kavramları ve başlıca araştırmaları öğrenirler. 2) Sosyal etki ve tutum değişikliğine yönelik farklı psikolojik yaklaşımları bilirler ve tartışabilirler. 3) Sosyal etki ve tutum değişikliği alanındaki temel kuramsal yaklaşımları eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilirler. 4) Sosyal etki ve tutum değişikliği çalışmalarında kullanılan başlıca araştırma yöntemlerini öğrenirler. 5) Sosyal etki ve tutum değişikliği konularının sağlık, politika, hukuk ve kitle iletişimi gibi alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilir ve uygulamalar geliştirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilerin, tutum ve tutum değişikliği ile ilişkili kuramsal ve görgül konular hakkında yapılandırılmış bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Ayrıca sosyal etkinin sosyal, motivasyonel ve bilişsel temel kaynakları ve işlevleri hakkında da detaylı kuramsal ve uygulamalı bilgi sunulmaktadır. Bu amaçla, tutum konusundaki temel literatür bilgileri ile birlikte, başlıca tutum değişikliği kuramları ayrıntılı bir biçimde işlenmektedir. Bu çerçeve içerisinde tutumların işlevleri, tutumların nasıl şekillendiği, tutum ve davranış arasındaki ilişki, mesaj öğrenme yaklaşımı, sosyal yargı, denge kuramı, bilişsel çelişki, benlik algısı, psikolojik tepki, ayrıntılandırma olasılığı modeli, kısa yol ve yanlılıklar gibi konular öğrencilere aktarılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Sosyal Etki ve Tutum Değişikliği
2. Hafta
Tutum Değişikliği Yoluyla Sosyal Etki Süreci
3. Hafta
Etki Dünyası
4. Hafta
Davranışı Etkileme
5. Hafta
Davranış Yoluyla Tutumları Etkileme
6. Hafta
İkna Yoluyla Tutumları Değiştirme
7. Hafta
İknayı Sürdürebilme
8. Hafta
İknaya Direnme ve Benimseme
9. Hafta
Etki, Farkındalık ve Bilinçdışı
10. Hafta
Etki ve Hukuk Sistemi
11. Hafta
Sağlık ve Mutluluk için Sosyal Etki
12. Hafta
Araştırma ve Deneysel Yöntem
13. Hafta
Tutumları ve Bileşenlerini Ölçme
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cialdini, R. B. (2008). Influence: Science and Practice (5. baskı). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. Zimbardo, P. G. ve Leippe, M. R. (1991). McGraw-Hill series in social psychology. The psychology of attitude change and social influence. New York, NY, England: Mcgraw-Hill Book Company. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
10
20
Proje
1
30
Makale Sunuşu
2
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
10
5
50
Proje
1
8
8
Makale Sunuşu
2
8
16
Toplam İş Yükü
209
Toplam İş Yükü / 30
6,96
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ