DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Zuhal Yeniçeri Kökdemir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırma önerisi geliştirmeyi öğrenirler. 2) Araştırma önerisi doğrultusunda literatür taraması yaparlar. 3) Etik kurul başvuru süreci hakkında bilgi sahibi olurlar. 4) Araştırma verisi toplamak konusunda deneyim kazanırlar. 5) Elde ettikleri veriyi analiz etme becerisi kazanırlar. 6) Analiz sonucunun raporlandırmayı öğrenirler. 7) Bir araştırma tamamlayıp, araştırmayı bilimsel bir yayına dönüştürme becerisi kazanırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, öğrenciler dersi veren öğretim elemanının gözetiminde küçük çaplı bağımsız bir araştırma tasarlayacak ve bu araştırmayı uygulayacaktır. Amaç, bir araştırmanın tüm aşamalarıyla ilgili gerekli kuramsal ve pratik becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler bir araştırma konusu seçecek, ilgili literatürü tarayacak, deneysel bir çalışma tasarlayacak, veri toplayacak ve sonuçları analiz edecektir. Ders kapsamında aynı zamanda lisansüstü öğrencilerin akademik yazma becerilerinin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Araştırma Önerisinin Geliştirilmesi | 2. Hafta | Araştırma Önerisinin Geliştirilmesi | 3. Hafta | Etik Kurul Başvuru Dosyasının Hazırlanması | 4. Hafta | Etik Kurul Başvurusunun Yapılması | 5. Hafta | Araştırmanın Giriş Bölümünün Yazılması | 6. Hafta | Veri Toplanması | 7. Hafta | Veri Toplanması | 8. Hafta | Veri Analizi Yapılması | 9. Hafta | Yöntem Bölümünün Yazılması | 10. Hafta | Araştırma Bulgularının Raporlandırılması | 11. Hafta | Araştırmanın Tartışma Bölümünün Yazılması | 12. Hafta | Araştırmanın Tartışma Bölümünün Yazılması | 13. Hafta | Araştırmanın Bilimsel Yayına Dönüştürülmesi | 14. Hafta | Araştırmanın bilimsel Yayına Dönüştürülmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Eldoğan, D., Korkmaz, L., Yeniçeri, Z. ve Kökdemir, D. (2017). Akademik yazım kuralları kitapçığı. Ankara: Başkent Üniversitesi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 60 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Proje | 1 | 25 | 25 | Uygulama | 1 | 15 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 222 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |