DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk ve ergenlik dönemi bozukluklarının nasıl tanımlandıkları ve temel özelliklerini öğrenirler. 2) Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarına yol açabilecek etmenleri öğrenirler. 3) Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarının değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar. 4) Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarının tedavi süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında çocukluk ve ergenlik dönemi hastalıklarının tanısı, tedavisi, araştırma yöntemleri ve etik unsurları anlatılır. Dersin başlangıcında insan sinir sisteminin gelişimi tanıtılır. Sonrasında; otizm, disleksi, konuşma bozukluğu, gelişimsel koordinasyon bozukluğu, duyusal bozukluklar, dikkat eksikliği-hiperaktivite ve Williams Sendromu'nu içine alacak şekilde, çok geniş bir yelpazede nörogelişimsel hastalıklar anlatılır. Nörogelişimsel bozuklukların, normal bilişsel fonksiyonların anlaşılmasındaki etkileri ve bu görüşe dayalı teoriler de anlatılacaktır. Bu dersi alan öğrencilerin çeşitli nörogelişimsel hastalıkları bilmeleri hedeflenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozukluklarına Giriş ve Tarihsel Özet | 2. Hafta | Güncel Tanı Sistemlerine Göre Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklukları | 3. Hafta | Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozukluklarının Değerlendirilmesi | 4. Hafta | Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklukları İçin Risk Faktörleri | 5. Hafta | Zihinsel Yetersizlikler | 6. Hafta | İletişim Bozuklukları | 7. Hafta | Otizm Spektrum Bozukluğu | 8. Hafta | Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu | 9. Hafta | Özgül Öğrenme Bozukluğu | 10. Hafta | Motor Bozukluklar | 11. Hafta | Duygudurum Bozuklukları ve Kendine Zarar Verme | 12. Hafta | Kaygı Bozuklukları | 13. Hafta | Yeme Bozuklukları ve Sağlıkla İlişkili Diğer Bozukluklar | 14. Hafta | Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozukluklarının Tedavisinde Psikoterapötik Uygulamalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mash, E. J. ve Barkley B. A. (Ed.). (2014). Child psychopathology (3. baskı). New York: Guilford Press. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 207 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |