Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Klinik Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ PSC522 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk ve ergenlik dönemi bozukluklarının nasıl tanımlandıkları ve temel özelliklerini öğrenirler.
2) Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarına yol açabilecek etmenleri öğrenirler.
3) Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarının değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
4) Çocukluk ve ergenlik dönemi bozukluklarının tedavi süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında çocukluk ve ergenlik dönemi hastalıklarının tanısı, tedavisi, araştırma yöntemleri ve etik unsurları anlatılır. Dersin başlangıcında insan sinir sisteminin gelişimi tanıtılır. Sonrasında; otizm, disleksi, konuşma bozukluğu, gelişimsel koordinasyon bozukluğu, duyusal bozukluklar, dikkat eksikliği-hiperaktivite ve Williams Sendromu'nu içine alacak şekilde, çok geniş bir yelpazede nörogelişimsel hastalıklar anlatılır. Nörogelişimsel bozuklukların, normal bilişsel fonksiyonların anlaşılmasındaki etkileri ve bu görüşe dayalı teoriler de anlatılacaktır. Bu dersi alan öğrencilerin çeşitli nörogelişimsel hastalıkları bilmeleri hedeflenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozukluklarına Giriş ve Tarihsel Özet
2. Hafta Güncel Tanı Sistemlerine Göre Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklukları
3. Hafta Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozukluklarının Değerlendirilmesi
4. Hafta Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklukları İçin Risk Faktörleri
5. Hafta Zihinsel Yetersizlikler
6. Hafta İletişim Bozuklukları
7. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu
8. Hafta Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu
9. Hafta Özgül Öğrenme Bozukluğu
10. Hafta Motor Bozukluklar
11. Hafta Duygudurum Bozuklukları ve Kendine Zarar Verme
12. Hafta Kaygı Bozuklukları
13. Hafta Yeme Bozuklukları ve Sağlıkla İlişkili Diğer Bozukluklar
14. Hafta Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozukluklarının Tedavisinde Psikoterapötik Uygulamalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMash, E. J. ve Barkley B. A. (Ed.). (2014). Child psychopathology (3. baskı). New York: Guilford Press.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13535
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Toplam İş Yükü207
Toplam İş Yükü / 306,9
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X   X
P3      X   X
P4  X      
P5      X  
P6  X   X   X   X
P7       
P8      X   X
P9       
P10      X   X
P11       
P12       
P13  X   X   X   X
P14      X   X
P15       
P16      X  
P17       
P18       
P19        X
P20       
P21