DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Oyun terapisinin temel ilke ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. Geçmişten bugüne gelişimini öğrenir. 2) Oyun terapilerinde kullanılan temel araç ve teknikler hakkında bilgi edinir. 3) Danışanların gelişim dönemleri ve yaygın şikayetlerine göre oyun terapisi uygulamaları hakkında bilgi edinir. 4) Oyun terapilerinin çocuklarda klinik değerlendirme bağlamındaki rolünü ve kullanımını öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında oyun terapisinin temelleri, farklı türleri, oyuncakların kullanımı, oyun temaları ve oyun terapisi seanslarının yapılandırılmasına ilişkin bilgilendirme amaçlanmaktadır. Bu ders sonunda öğrenciler oyun bağlamında çocukla terapötik ilişki kurma, oyun terapilerinde kullanılan materyaller ve kullanım amaçları, seans yapılandırılması gibi konularda teorik bilgi edinecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dünden Bugüne Oyun Terapisi | 2. Hafta | Oyun Terapisinin Gücü | 3. Hafta | Temel Yaklaşımlar ? Psikoanalitik ve Jungian Oyun Terapileri | 4. Hafta | Temel Yaklaşımlar ? Çocuk Merkezli Oyun Terapisi | 5. Hafta | Temel Yaklaşımlar ? Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri | 6. Hafta | Temel Yaklaşımlar - Filial Terapi | 7. Hafta | Temel Oyun Terapi Teknikleri ? Oyuncak Kullanımı | 8. Hafta | Temel Oyun Terapi Teknikleri ? Metafor, Hikaye ve Drama Teknikleri | 9. Hafta | Temel Oyun Terapi Teknikleri - Kum ve Diğer Sanatsal Teknikler | 10. Hafta | Oyun Terapilerinin Özelleşmiş Uygulamaları | 11. Hafta | Okul, Hastane ve Adli Vakalarda Oyun Terapilerinin Kullanımı | 12. Hafta | Oyun Terapi Araştırmaları | 13. Hafta | Oyun Terapilerinde Etik Konular | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | O?Connor, K. J., Schaefer, C. E. ve Braverman, L. D. (2016). Handbook of play therapy. New Jersey: Wiley & Sons. Le Vay, D. ve Cuschieri, E. (Ed.). (2016). Challenges in the theory and practice of play therapy. New York: Routledge. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 35 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 208 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |