Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Klinik Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OYUN TERAPİSİ PSC516 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Oyun terapisinin temel ilke ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. Geçmişten bugüne gelişimini öğrenir.
2) Oyun terapilerinde kullanılan temel araç ve teknikler hakkında bilgi edinir.
3) Danışanların gelişim dönemleri ve yaygın şikayetlerine göre oyun terapisi uygulamaları hakkında bilgi edinir.
4) Oyun terapilerinin çocuklarda klinik değerlendirme bağlamındaki rolünü ve kullanımını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında oyun terapisinin temelleri, farklı türleri, oyuncakların kullanımı, oyun temaları ve oyun terapisi seanslarının yapılandırılmasına ilişkin bilgilendirme amaçlanmaktadır. Bu ders sonunda öğrenciler oyun bağlamında çocukla terapötik ilişki kurma, oyun terapilerinde kullanılan materyaller ve kullanım amaçları, seans yapılandırılması gibi konularda teorik bilgi edinecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dünden Bugüne Oyun Terapisi
2. Hafta Oyun Terapisinin Gücü
3. Hafta Temel Yaklaşımlar ? Psikoanalitik ve Jungian Oyun Terapileri
4. Hafta Temel Yaklaşımlar ? Çocuk Merkezli Oyun Terapisi
5. Hafta Temel Yaklaşımlar ? Bilişsel Davranışçı Oyun Terapileri
6. Hafta Temel Yaklaşımlar - Filial Terapi
7. Hafta Temel Oyun Terapi Teknikleri ? Oyuncak Kullanımı
8. Hafta Temel Oyun Terapi Teknikleri ? Metafor, Hikaye ve Drama Teknikleri
9. Hafta Temel Oyun Terapi Teknikleri - Kum ve Diğer Sanatsal Teknikler
10. Hafta Oyun Terapilerinin Özelleşmiş Uygulamaları
11. Hafta Okul, Hastane ve Adli Vakalarda Oyun Terapilerinin Kullanımı
12. Hafta Oyun Terapi Araştırmaları
13. Hafta Oyun Terapilerinde Etik Konular
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARO?Connor, K. J., Schaefer, C. E. ve Braverman, L. D. (2016). Handbook of play therapy. New Jersey: Wiley & Sons.
Le Vay, D. ve Cuschieri, E. (Ed.). (2016). Challenges in the theory and practice of play therapy. New York: Routledge.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje135
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje14040
Toplam İş Yükü208
Toplam İş Yükü / 306,93
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2  X   X   X   X
P3    X   X  
P4  X      
P5  X   X    
P6  X      
P7  X      
P8  X     X   X
P9       
P10       
P11       
P12       
P13  X     X  
P14       
P15       
P16       
P17  X   X   X   X
P18  X   X   X   X
P19       
P20       
P21  X   X   X   X