Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Klinik Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE ERGENLERDE KLİNİK DEĞERLENDİRME PSC515 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirme temel ilke ve uygulamalarını öğrenir.
2) Çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirme ile yetişkin klinik değerlendirme arasındaki benzerlik ve farklılıklara hakim olur.
3) Çocuk ve ergenlerle klinik gözlem ve görüşme esaslarını öğrenir, yaygın ve güvenilir psikolojik testler hakkında fikir sahibi olur. Klinik değerlendirme raporu planlama ve yazma becerisi kazanır.
4) Çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirmede etik konuları bilir, karşılaşabileceği etik ikilemlere karşı hazırlıklıdır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında çocuk ve ergenlerin klinik değerlendirme sürecinin tarihsel gelişimi, temel değerlendirme alanları, değerlendirme yöntemleri (gözlem- görüşme ve testler), ilgili testler ve bu testlerin psikometrik özellikleri hakkında yetkinlik kazandırılması hedeflenmektedir. Bu ders sonunda öğrenciler, çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirme aşamaları, temel görüşme ilkeleri, gözlem türleri ve yaygın kullanılan testler hakkında kuram ve uygulama bilgisi edinecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme: Temel Konular ve Kavramlar
2. Hafta Değerlendirme Planı ve İlişki Kurma
3. Hafta Değerlendirme Yöntemleri - Klinik Görüşme
4. Hafta Değerlendirme Yöntemleri - Oyun
5. Hafta Değerlendirme Yöntemleri - Klinik Gözlem
6. Hafta Değerlendirme Yöntemleri - Psikolojik Testler
7. Hafta Ailenin Klinik Değerlendirmesi
8. Hafta Değerlendirilen Bilgilerin Bütünleştirilmesi ve Yorumlanması
9. Hafta Klinik Rapor Yazma
10. Hafta Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda Klinik Değerlendirme
11. Hafta Öğrenme Güçlüğünde Klinik Değerlendirme
12. Hafta Depresyon ve Anksiyete Bozukluklarında Klinik Değerlendirme
13. Hafta Etik Konular
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFrick, P. J., Barry, T. C. ve Kamphaus R. W. (2010). Clinical assessment of child and adolescent personality and behavior. New York: Springer.
Smith, S. R. ve Handler, L. (2014). The clinical assessment of children and adolescents: A practitioner?s handbook. New York: Routledge.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje135
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje13030
Toplam İş Yükü212
Toplam İş Yükü / 307,06
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X   X
P3        X
P4  X      
P5      X  
P6  X      
P7  X      
P8  X   X   X   X
P9       
P10      X  
P11       
P12       
P13        X
P14      X  
P15       
P16       
P17  X   X   X   X
P18       
P19       
P20  X       X
P21