DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirme temel ilke ve uygulamalarını öğrenir. 2) Çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirme ile yetişkin klinik değerlendirme arasındaki benzerlik ve farklılıklara hakim olur. 3) Çocuk ve ergenlerle klinik gözlem ve görüşme esaslarını öğrenir, yaygın ve güvenilir psikolojik testler hakkında fikir sahibi olur. Klinik değerlendirme raporu planlama ve yazma becerisi kazanır. 4) Çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirmede etik konuları bilir, karşılaşabileceği etik ikilemlere karşı hazırlıklıdır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında çocuk ve ergenlerin klinik değerlendirme sürecinin tarihsel gelişimi, temel değerlendirme alanları, değerlendirme yöntemleri (gözlem- görüşme ve testler), ilgili testler ve bu testlerin psikometrik özellikleri hakkında yetkinlik kazandırılması hedeflenmektedir. Bu ders sonunda öğrenciler, çocuk ve ergenlerle klinik değerlendirme aşamaları, temel görüşme ilkeleri, gözlem türleri ve yaygın kullanılan testler hakkında kuram ve uygulama bilgisi edinecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocuk ve Ergenlerde Klinik Değerlendirme: Temel Konular ve Kavramlar | 2. Hafta | Değerlendirme Planı ve İlişki Kurma | 3. Hafta | Değerlendirme Yöntemleri - Klinik Görüşme | 4. Hafta | Değerlendirme Yöntemleri - Oyun | 5. Hafta | Değerlendirme Yöntemleri - Klinik Gözlem | 6. Hafta | Değerlendirme Yöntemleri - Psikolojik Testler | 7. Hafta | Ailenin Klinik Değerlendirmesi | 8. Hafta | Değerlendirilen Bilgilerin Bütünleştirilmesi ve Yorumlanması | 9. Hafta | Klinik Rapor Yazma | 10. Hafta | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda Klinik Değerlendirme | 11. Hafta | Öğrenme Güçlüğünde Klinik Değerlendirme | 12. Hafta | Depresyon ve Anksiyete Bozukluklarında Klinik Değerlendirme | 13. Hafta | Etik Konular | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Frick, P. J., Barry, T. C. ve Kamphaus R. W. (2010). Clinical assessment of child and adolescent personality and behavior. New York: Springer. Smith, S. R. ve Handler, L. (2014). The clinical assessment of children and adolescents: A practitioner?s handbook. New York: Routledge. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 35 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 212 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |