DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Emel Cöngöloğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yetişkin değerlendirmesinde kullanılan klinik testlerin psikometrik özelliklerini öğrenirler. 2) Yetişkin değerlendirmesinde kullanılan klinik testlerin uygun vakalara nasıl uygulandığını öğrenir ve uygulama becerisi kazanırlar. 3) Yetişkin değerlendirmesinde kullanılan klinik test sonuçlarının nasıl raporlandırılacağını öğrenirler. 4) Klinik testlerin uygulama, raporlama ve psikoterapötik sürece entegre edilmesinde uyulması gereken etik kuralları benimserler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, yetişkin psikopatolojisini anlamaya yönelik çeşitli testlerle ilgili test uygulama becerilerinin kazandırılmasıdır. Ders kapsamında, klinik değerlendirmede sıkça kullanılan objektif ve projektif testlerle, ölçeklerin uygulanması, puanlanması ve yorumlanmasıyla ilgili beceriler bütüncül bir yaklaşımla ele alınacaktır. Bu amaçla, sık kullanılan bazı zeka ve kişilik testleri, nöropsikolojik testler ve ölçekler ders kapsamında öğrencilere tanıtılacaktır. Ders kapsamında öğrencilerin bazı testleri süpervizyon altında uygulamaları ve yorumlamaları beklenmektedir. Klinik değerlendirmenin önemli bir bileşeni olan raporlamanın etik ilkelere uygun olarak nasıl yapılacağı da dersten geliştirilmesi hedeflenen becerilerdendir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yetişkin Klinik Değerlendirmenin Tarihsel Kökenleri | 2. Hafta | Yetişkin Klinik Değerlendirmede Etik İlkeler | 3. Hafta | Yetişkin Vakalarda Değerlendirme | 4. Hafta | Vaka Formülasyonu | 5. Hafta | Zeka Değerlendirmesi | 6. Hafta | Zeka Değerlendirmesi Uygulamaları | 7. Hafta | Objektif Psikopatolojik Değerlendirme | 8. Hafta | Objektif Psikopatolojik Değerlendirme Uygulamaları | 9. Hafta | Projektif Psikopatolojik Değerlendirme | 10. Hafta | Projektif Psikopatolojik Değerlendirme Uygulamaları | 11. Hafta | Nöropsikolojik Değerlendirme | 12. Hafta | Nöropsikolojik Değerlendirme Uygulamaları | 13. Hafta | Yetişkin Değerlendirme Sürecinin Raporlandırılması | 14. Hafta | Süpervizyon |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Goldfinger, K. ve Pomerantz, A. M. (2014). Psychological assessment and report writing. USA: SAGE. Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of psychological assessment (5. baskı). New Jersey: John Wiley & Sons. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 207 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |