Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mısır uygarlığının önemini değerlendirir. 2) Politik süreci yorumlayabilecektir. 3) Ekonomik, toplumsal ve kültürel yapı hakkında değerlendirme yapabilecektir. 4) İran ve Yakın Doğu Uygarlıklarını değerlendirir. 5) Yahudi uygarlığını değerlendirebilecektir. 6) Fenike kültürünü değerlendirebilecektir. 7) Anadolu ve Roma uygarlıklarını değerlendirir. 8) Bozkır kültürleri, Bizans İmparatorluğu, Selçuklu ve Osmanlı İmparatorluğunu yorumlayabilir. 9) Rusya ve Amerika, Batı etkisi ve kültürel değişim, sanayi devrimleri değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencilerin dünya uygarlık tarihindeki önemli olaylar, uygarlıklar, filozoflar, bilim adamları, keşifler hakkında bilgi donanımına sahip olmalarını ve araştırma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır. Derste kesin kronolojilerden çok kültürel ögeler ve motifler vurgulanır. Öğrencilerden çok az tarihsel bilgi istenmekle birlikte, farklı kültürler ve çağlar hakkındaki bilgilerini kıyaslayabilmeleri beklenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tarih nedir? Geçmişi düşünmek? Evrenin varoluşu, Paleontoloji ve Paleoantropoloji, Fosil Nedir?, dünyanın varoluşu; jeolojik zamanlar. Çalışma: Dünyanın varoluşu (Sınıfta yazılı olarak yapılır, puanlamasızdır)
2. Hafta
Yazısız zamanlar; Paleolitik Çağ, Mezolitik Çağ, Neolitik Çağ; Çanak Çömleksiz Neolitik Çağ, Çanak Çömlekli Neolitik Çağ, Kalkolitik Çağ. Proje çalışması: Proje çalışması için konu dağılımı yapılmaya başlanır.
3. Hafta
Yazılı Zamanlar; Sumer ve Babil uygarlıkları
4. Hafta
Mısır Uygarlığı; Eski Krallık, Orta Krallık, Yeni Krallık
5. Hafta
Hatti Uygarlığı ve Anadolu, Hitit İmparatorluğu.Okuma: Seeher, J. "Hititlerin Türkiye Kültür Mirası İçindeki Yeri" Hititler ve Hitit İmparatorluğu. Kunst.und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland (Bonn 2002)
6. Hafta
Minos ve Myken Uygarlıkları .Proje sunumları: Öğrenciler 6 haftadan itibaren proje konularını sunmaya başlarlar
7. Hafta
Yunan Uygarlığı; politik ve idari durum, Atina ve Sparta, kolonizasyon.
Bozkır kültürleri, Bizans İmparatorluğu, Selçuklu İmparatorluğu. Feodalizm, Ortaçağ Avrupası, rönesans. St. Augustine, Bede, St. Anselmus, Bacon, Albertus Magnus, Thomas Aquinas, John Duns Scotus, Ockhamlı William,
13. Hafta
İslamın yükselişi, İslam düşüncesi, bilim ve bilginler; El.Kindi, Farabi, El.Hazen, İbni Sina, İbn.i Rüşd, El.İdrisi, İbnü'l.Heysem, Battani, El.Biruni, Ömer Hayyam, İbni Haldun. Osmanlı İmparatorluğu
14. Hafta
Rusya ve Amerika, Batı etkisi ve kültürel değişim, sanayi devrimleri. Birinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gombrich, E. H., Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi (İstanbul: İnkılap Kitabevi, 19973) McNeill, W., Dünya Tarihi (Ankara: İmge Kitabevi, 19984) Ribard, A., İnsanlığın Tarihi (İstanbul: Say Kitap, 1983)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
1
25
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
35
35
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ