Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Turizm ve Seyahat Hizmetleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TURİSTİK DESTİNASYONLAR TUSE105 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Serhan Gündüz
Öğretim Görevlisi Sabahat Deniz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Turizm bölgesinin hangi özellikleri taşıdığı ve hangi güç dengeleri üzerinden rekabet pazarında yer aldığını yorumlar.
2) Turizm bölgelerini ve bölge planlamayı ilgilendiren yaklaşımları örnekler.
3) Ortak pazarlama çerçevesini analiz eder.
4) Şehirlerin ve resort alanların pazarlanması ve yönetilmesi aşamalarını özetler.
5) Turizm bölgesi için bölge yönetim örgütünü betimler.
6) Bölge aktörleri arasındaki ortak çalışma geliştirme şartlarını ve ortak çalışma örneklerini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITuristik destinasyonların turizm açısından önemini kavratmak bunun yanında destinasyon imajı, destinasyon markalaşmasının destinasyon yönetimindeki önemini vurgulayarak, bir turistik destinasyonun geliştirilmesi ve yönetilmesi için gerekli teorik ve pratik bilgileri aktarmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Destinasyon tanımı, özellikleri, türleri
2. Hafta Destinasyon kaynakları ve özellikleri
3. Hafta Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Yerel otoriteler
4. Hafta Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Sivil Toplum ve Yerel Halk
5. Hafta Destinasyon Pazarlamanın Unsurları
6. Hafta Turistik Ürün Olarak Kent
7. Hafta Kent Pazarlama
8. Hafta Resort Pazarlama
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Destinasyonun Bölge Dışı Pazarlanması
11. Hafta Planlama-İşbirliği ve İletişim
12. Hafta Destinasyonun Bölge İçi Pazarlanması
13. Hafta Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyona Bağlılık, Memnuniyet
14. Hafta Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyon Kalitesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPapatheodorou, A. (2007), Managing Tourism Destinations,
Morgan,N., Pritchard,A. and Pride R. (2004), Destination Branding, Butterworth-Heinemann.
Özdemir, G. (2008), Destinasyon Pazarlaması, Detaya Yayıcılık.
Schaumann (2004), The Guide to Successful Destination Management, Wiley.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Örnek Olay Sunumu115
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi5630
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü159
Toplam İş Yükü / 305,3
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X         X   X
P2  X          
P3  X   X        
P4    X        
P5           
P6      X      
P7      X   X   X   X
P8        X    
P9  X   X   X   X   X   X
P10        X     X
P11    X   X   X    
P12            X
P13    X