Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Turizm bölgesinin hangi özellikleri taşıdığı ve hangi güç dengeleri üzerinden rekabet pazarında yer aldığını yorumlar. 2) Turizm bölgelerini ve bölge planlamayı ilgilendiren yaklaşımları örnekler. 3) Ortak pazarlama çerçevesini analiz eder. 4) Şehirlerin ve resort alanların pazarlanması ve yönetilmesi aşamalarını özetler. 5) Turizm bölgesi için bölge yönetim örgütünü betimler. 6) Bölge aktörleri arasındaki ortak çalışma geliştirme şartlarını ve ortak çalışma örneklerini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Turistik destinasyonların turizm açısından önemini kavratmak bunun yanında destinasyon imajı, destinasyon markalaşmasının destinasyon yönetimindeki önemini vurgulayarak, bir turistik destinasyonun geliştirilmesi ve yönetilmesi için gerekli teorik ve pratik bilgileri aktarmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Destinasyon tanımı, özellikleri, türleri
2. Hafta
Destinasyon kaynakları ve özellikleri
3. Hafta
Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Yerel otoriteler
4. Hafta
Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Sivil Toplum ve Yerel Halk
5. Hafta
Destinasyon Pazarlamanın Unsurları
6. Hafta
Turistik Ürün Olarak Kent
7. Hafta
Kent Pazarlama
8. Hafta
Resort Pazarlama
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Destinasyonun Bölge Dışı Pazarlanması
11. Hafta
Planlama-İşbirliği ve İletişim
12. Hafta
Destinasyonun Bölge İçi Pazarlanması
13. Hafta
Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyona Bağlılık, Memnuniyet
14. Hafta
Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyon Kalitesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Papatheodorou, A. (2007), Managing Tourism Destinations, Morgan,N., Pritchard,A. and Pride R. (2004), Destination Branding, Butterworth-Heinemann. Özdemir, G. (2008), Destinasyon Pazarlaması, Detaya Yayıcılık. Schaumann (2004), The Guide to Successful Destination Management, Wiley.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Örnek Olay Sunumu
1
15
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
6
30
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
159
Toplam İş Yükü / 30
5,3
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ