Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Etik, ahlak ve hukuk arasındaki ayırımları kavrar. 2) Meslek etiğinin nasıl eğrildiğini ve etiği belirleyen yapısal unsurları kavrar. 3) Hesap verebilirlik ve ombudsmanlık gibi yöntemleri değerlendirir. 4) Alanda her daim tartışılan medyadaki etik sorunları irdeler ve çözümler. 5) İnsan onuruna, temel hak ve özgürlüklere saygılı olmak gerektiğini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Etiğin tanımı, gelişimi ve mesleki açıdan uyulması gereken kurallar ile karşılaşılabilecek sorunlu konuların öğretilmesi hedeflenmektedir. Dersin kapsamını, etik konusundaki tanımlar, etik/ ahlak/hukuk arasındaki ilişki, iletişim etiği konusundaki yaklaşımlar, özel yaşam, haber kaynaklarıyla kurulan maddi ilişkiler, TV haberciliğindeki ayırımcılıkla ilgili sorunlar, yeni iletişim teknolojilerinin gazeteciliği nasıl etkilediği, kriz haberciliğinde medyanın sorumlulukları, seçim kampanyaları sırasında medyaya yöneltilen eleştiriler, görüntü ve etik, tabloid habercilik ile hesap verebilirlik ve gazeteciliğin regülasyonu konuları oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriği, işlenişi ve etik hakkında bilgi.
2. Hafta
Medya Etiğinin tarihsel Temelleri, Medya Etiği.
3. Hafta
Medyada Mülkiyet ve Kontrol.
4. Hafta
Medya ve Demokrasi
5. Hafta
Medyanın Hesap Verebilirliği.
6. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar:Tabloid Habercilik
7. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar: Özel Yaşam,
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar: Haber Kaynaklarıyla İlişkiler.
10. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar: Ayırımcılık
11. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar: Kriz Haberciliği
12. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar: Seçim
13. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar:Yargı Haberleri
14. Hafta
Televizyon Haberciliğinde Etik Sorunlar:Yeni Medya
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çaplı B. ve Tuncel H.(2010), Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa Matbaacılık
Alankuş, Sevda (der.) (2003) Medya, Etik ve Hukuk, IPS İletişim Vakfı Yayınları: İstanbul