Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomi kavramlarını medya ekonomisine uygular. 2) Medya piyasalarını kavrar. 3) Medya ürününün özelliklerini açıklar. 4) Farklı medya endüstrilerini analiz eder. 5) Piyasa yapısının medya kuruluşlarının faaliyetlerini nasıl etkilediğini bilir. 6) Küresel medyayı ekonomik bağlamda açıklar. 7) Medya endüstrisinin istihdam koşullarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders, medya sektörüne ilişkin temel ekonomik kavramları tanımlamak, üretici, tüketici, reklam veren ve devlet gibi karar verici aktörleri gözden geçirmek, piyasanın yapısı, tekelleşme süreçleri, istihdam yapısı, işgücünün niteliği, çalışma koşulları, ulusal ve küresel boyutta ortaya çıkan sosyoekonomik değişmelerin medya yapısı üzerindeki etkilerinin anlaşılabilmesi amacını taşımaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
'Dersin içeriği, işlenişi ve değerlendirme araçları hakkında bilgilerin yanı sıra medya ekonomisini anlamak
2. Hafta
Neden medya ekonomisi? Klasik ekonomi politik, Marksist ekonomi politik ve neo-klasik ekonomi yaklaşımları
3. Hafta
Bir ekonomi alanı olarak Medya Ekonomisi, Kapsamı ve Gelişimi
4. Hafta
Ekonomideki temel kavramlar
5. Hafta
Medya Ürününün Özellikleri ve Medyada Üretim Süreçleri, Maliyetler
6. Hafta
Medyada Piyasa Yapısı, Tekelleşme.
7. Hafta
Basılı Medya Endüstrisi (kitap, dergi ve gazete)
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
İşitsel-Görsel Medya Endüstrisi (radyo, TV.müzik ve film).
10. Hafta
Medya Endüstrisi ve Küreselleşme
11. Hafta
Yeni İletişim Teknolojilerinde üretim, tüketim, bölüşüm ve Internet Endüstrisi
12. Hafta
Reklam Endüstrisi
13. Hafta
Medyada istihdam
14. Hafta
Türkiye'de Medya Endüstrisi
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Albarran, A. B. (2002) Media Economics: Understanding Markets, Industries and Concepts, Iowa: Iowa State Press.