Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA EKONOMİSİ RDTV258 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ekonomi kavramlarını medya ekonomisine uygular.
2) Medya piyasalarını kavrar.
3) Medya ürününün özelliklerini açıklar.
4) Farklı medya endüstrilerini analiz eder.
5) Piyasa yapısının medya kuruluşlarının faaliyetlerini nasıl etkilediğini bilir.
6) Küresel medyayı ekonomik bağlamda açıklar.
7) Medya endüstrisinin istihdam koşullarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDers, medya sektörüne ilişkin temel ekonomik kavramları tanımlamak, üretici, tüketici, reklam veren ve devlet gibi karar verici aktörleri gözden geçirmek, piyasanın yapısı, tekelleşme süreçleri, istihdam yapısı, işgücünün niteliği, çalışma koşulları, ulusal ve küresel boyutta ortaya çıkan sosyoekonomik değişmelerin medya yapısı üzerindeki etkilerinin anlaşılabilmesi amacını taşımaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 'Dersin içeriği, işlenişi ve değerlendirme araçları hakkında bilgilerin yanı sıra medya ekonomisini anlamak
2. Hafta Neden medya ekonomisi? Klasik ekonomi politik, Marksist ekonomi politik ve neo-klasik ekonomi yaklaşımları
3. Hafta Bir ekonomi alanı olarak Medya Ekonomisi, Kapsamı ve Gelişimi
4. Hafta Ekonomideki temel kavramlar
5. Hafta Medya Ürününün Özellikleri ve Medyada Üretim Süreçleri, Maliyetler
6. Hafta Medyada Piyasa Yapısı, Tekelleşme.
7. Hafta Basılı Medya Endüstrisi (kitap, dergi ve gazete)
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta İşitsel-Görsel Medya Endüstrisi (radyo, TV.müzik ve film).
10. Hafta Medya Endüstrisi ve Küreselleşme
11. Hafta Yeni İletişim Teknolojilerinde üretim, tüketim, bölüşüm ve Internet Endüstrisi
12. Hafta Reklam Endüstrisi
13. Hafta Medyada istihdam
14. Hafta Türkiye'de Medya Endüstrisi
15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlbarran, A. B. (2002) Media Economics: Understanding Markets, Industries and Concepts, Iowa: Iowa State Press.

Adaklı, G.(2006)Türkiye?de Medya Endüstrisi, Ankara:Ütopya Yayınları.

Desmoulins,N.T.(1993) Medya Ekonomisi (çev.G.Üstün). Ankara:İletişim.

Başaran, F. Ve Geray,H.(2005) (der)İletişim Ağlarının Ekonomisi.

Söylemez,A.(1997) Medya Ekonomisi ve Türkiye Örneği, Haberal Eğitim Vakfı.

Kaya, R. (2009) İktidar Yumağı: Medya-Sermaye-Devlet, Ankara: İmge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12020
Toplam İş Yükü144
Toplam İş Yükü / 304,8
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X     X   X   X  
P2             
P3             
P4             
P5             
P6             
P7             
P8             
P9             
P10             
P11             
P12             
P13             
P14  X   X   X   X   X   X   X