Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL MEDYA RDTV256 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal medyanın tarihçesini ve tanımlarını kavrar.
2) Sosyal medya platformlarını kullanma becerisine sahip olur.
3) Sosyal ağ kullanıcıları ile olan ilişkileri yönetebilir.
4) Sosyal medya kullanımında etiğin önemini kavrar.
5) Sosyal medyada içerik ve etkinlik oluşturmanın temellerini kavrar.
6) Sosyal medya içeriklerine ilişkin eleştirel bakış açısı kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDersin kapsamını, sosyal medyanın tarihi ve sosyal medyayı etkileyen ana etkenler, teknolojinin yöndeşmesi, Web. 2.0 teknolojileri, sosyal ağlar, bloglar, wikiler, sanal gruplar, video paylaşımı, sosyal imleme siteleri v.b., pazarlama 2.0, halkla İlişkiler 2.0, sosyal medyanın kar amacı güden ve gütmeyen kuruluşlar üzerindeki etkisi, demokratikleşme ve küreselleşme eğilimleri ile mahremiyet ve güvenlikle ilgili kaygılar oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sosyal medya kavramı ve gelişimi
2. Hafta Sosyal medya üzerinden iletişim; geleneksel medya ve sosyal medya ilişkisi
3. Hafta Mobil ortamlar ve sosyal medya ilişkisi
4. Hafta Sosyal medya platformları: Blog, forum, haber grupları, tartışma grupları, Wikiler
5. Hafta Sosyal ağ kullanıcıları ile ilişkilerin yönetilmesi
6. Hafta Medya paylaşım siteleri ve kullanıcıları ile ilişkiler ve yönetilmesi
7. Hafta Elektronik postalar ve posta grupları ile ilişkilerin yönetilmesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Arama motorları ve kullanıcılar ile ilişkilerin yönetilmesi
10. Hafta Kurumsal web siteleri ve kullanıcılar ile ilişkilerin yönetilmesi
11. Hafta Sosyal medyada içerik yaratmanın önemi, içerik yönetimi
12. Hafta Sosyal medyada etkinlik oluşturma, ölçüm ve analiz
13. Hafta Sosyal medya etiği
14. Hafta Müşteri ilişkileri ve sosyal medya ilişkisi
15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSosyal Medya-Akademi, Ed: Kara T., Beta Yayınevi, İstanbul, 2012.

Sosyal Medya 101, Kahraman, M., MediaCat Kitapları, İstanbul, 2011.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Uygulama13030
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1            X
P2        X    
P3          X  
P4  X     X      
P5           
P6           
P7           
P8    X       X  
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14  X   X   X   X   X   X