Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI RDTV251 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal medyanın tarihsel gelişimini kavrar.
2) Sosyal medya platformlarının kullanımına hakim olur.
3) Sosyal medyayı kullanırken etik açıdan nelere dikkat etmesi gerektiğini kavrar.
4) Medya içeriklerinin etkilerini analiz eder ve medya içeriklerini bu etkilere göre dizayn eder.
5) Görsel iletişim tekniklerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITeknolojinin son halkalarından biri olan internet ile birlikte ortaya çıkan sosyal medyanın önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu bağlamda ders kapsamında, gerek günlük yaşantıda gerekse okul sürecinde sosyal medya platformlarının etkin bir şekilde kullanılması doğrultusunda bir farkındalık yaratılması planlanmaktadır.Sosyal medya üzerindeki tüm uygulamalar, dijital içerik üretimi, habercilik, yazarlık, reklamcılık, viral pazarlama, sosyal medya bültenleri, itibar yönetimi, kriz yönetimi, sosyal medya ölçüm ve analizleri konuları bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriği ve kapsamının açıklanması. Sosyal medya nedir?
2. Hafta Sosyal medyanın gelişimi ve özellikleri
3. Hafta İletişim ve sosyal medya ilişkisi
4. Hafta Sosyal medyanın kitleler üzerindeki etkisi
5. Hafta Sosyal medya platformları ve kullanımları
6. Hafta Sosyal medya platformları ve kullanımları
7. Hafta Sosyal medya platformları ve kullanımları
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Sosyal medya platformları ve kullanımları
10. Hafta Sosyal medya platformları ve kullanımları
11. Hafta Sosyal medya ve halkla ilişkiler
12. Hafta Sosyal medya uygulamaları ve okuryazarlık
13. Hafta Sosyal medya ve etik
14. Hafta Sosyal medyanın zararları
15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPoynter,R.(2012), Internet ve sosyal medya araştırmaları el kitabı, (Çev: Ümit Şensoy), İstanbul: Optimist Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Uygulama14040
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X  
P2      X    
P3          X
P4  X       X  
P5         
P6         
P7         
P8    X      
P9         
P10         
P11          X
P12         
P13         
P14  X   X   X   X   X