Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal medyanın tarihsel gelişimini kavrar. 2) Sosyal medya platformlarının kullanımına hakim olur. 3) Sosyal medyayı kullanırken etik açıdan nelere dikkat etmesi gerektiğini kavrar. 4) Medya içeriklerinin etkilerini analiz eder ve medya içeriklerini bu etkilere göre dizayn eder. 5) Görsel iletişim tekniklerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Teknolojinin son halkalarından biri olan internet ile birlikte ortaya çıkan sosyal medyanın önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu bağlamda ders kapsamında, gerek günlük yaşantıda gerekse okul sürecinde sosyal medya platformlarının etkin bir şekilde kullanılması doğrultusunda bir farkındalık yaratılması planlanmaktadır.Sosyal medya üzerindeki tüm uygulamalar, dijital içerik üretimi, habercilik, yazarlık, reklamcılık, viral pazarlama, sosyal medya bültenleri, itibar yönetimi, kriz yönetimi, sosyal medya ölçüm ve analizleri konuları bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriği ve kapsamının açıklanması. Sosyal medya nedir?
2. Hafta
Sosyal medyanın gelişimi ve özellikleri
3. Hafta
İletişim ve sosyal medya ilişkisi
4. Hafta
Sosyal medyanın kitleler üzerindeki etkisi
5. Hafta
Sosyal medya platformları ve kullanımları
6. Hafta
Sosyal medya platformları ve kullanımları
7. Hafta
Sosyal medya platformları ve kullanımları
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Sosyal medya platformları ve kullanımları
10. Hafta
Sosyal medya platformları ve kullanımları
11. Hafta
Sosyal medya ve halkla ilişkiler
12. Hafta
Sosyal medya uygulamaları ve okuryazarlık
13. Hafta
Sosyal medya ve etik
14. Hafta
Sosyal medyanın zararları
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Poynter,R.(2012), Internet ve sosyal medya araştırmaları el kitabı, (Çev: Ümit Şensoy), İstanbul: Optimist Yayınları.