DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Hasan Eren Çalışkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Haber kavramının tanımına ve özelliklerine ilişkin genel bilgileri kavrar. 2) Haber yazım tekniklerini kavrar. 3) Haber için malzeme toplar ve haberi yazar. 4) Farklı yayın ortamları üzerinden haber üretmeyi bilir. 5) Habercilikte bulunulması gereken ilke ve esasları açıklar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders ile öğrenciye, yazılı basın ve görsel işitsel basın için haber hazırlama yeterlikleri kazandırılacaktır. Haber nedir? Haber nasıl olmalıdır? Haberin yasama, yürütme ve yargıyı denetleyen dördüncü güç olması ne demektir? sorularına yanıt vermenin yanı sıra haberin yaşamın bir parçası, kişinin yaşamsal hakkı olduğu ve haberin doğrudan insanların bilgilenmesini hedef alan bir olgu olduğu üzerinde durulacaktır. Bu bağlamda, ilk çağdan başlayarak günümüze kadar haberin oluşumu ve gelişimi ile yazılı basında, radyo ve görsel basında, dijital basında habercilik konularıyla, haberin tarafsız olma özelliğinin günümüzde haber kavramı üzerinden nasıl tartışıldığı ele alınacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Radyo haberciliğinin gelişimi | 2. Hafta | Radyo haberciliğinin genel özellikleri | 3. Hafta | Radyo haberi toplarken dikkat edilecek noktalar | 4. Hafta | Radyo haberi yazma | 5. Hafta | Radyo haberini sunuma hazırlama | 6. Hafta | Televizyon haberciliği | 7. Hafta | Televizyon haber çeşitleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Habere uygun görüntü toplama | 10. Hafta | Haber görüntü kaynakları | 11. Hafta | Televizyon haberinin yapısı ve yazımı | 12. Hafta | Kam spk yazma | 13. Hafta | Kuşak metni ve kj yazıları | 14. Hafta | Kuşak metni ve kj yazıları | 15. Hafta | Final Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Notları |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 170 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |