Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Reklam tür ve özelliklerini kavrar. 2) Reklam için ürün ve hizmet araştırır. 3) Reklam tür ve formatına karar verir. Reklam filmi tasarlar. 4) Reklam projesi oluşturur. 5) Reklam filmi çekimini gerçekleştirir. 6) Farklı yayın mecraları için reklam filmi oluşturur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders ile öğrenci; reklam projesi oluşturmak ve reklam filmi çekmek ile ilgili yeterlikleri kazanacaktır. Ders kapsamında, reklamın tanımı, reklamcılığın tarihi, gelişimi, önemi, türleri, televizyon reklamcılığının diğer reklam türlerinden farkı, önemi, hedef kitle tanımı, televizyon reklamcılığında ajansların görevi, televizyon reklam planlaması ve üretim süreçleri; medya planlaması, dijital dünya, subliminal reklamlar, gerilla ve viral reklamlar ele alınmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Reklam nedir? Reklamın önemi. Ürün ve hizmet ön araştırmaları.
2. Hafta
Ürün ve hizmet ön araştırmaları.
3. Hafta
Reklam fikri. Reklamın tür ve formatına karar verme
4. Hafta
Reklam projesinin oluşturulması ve değerlendirilmesi
5. Hafta
Reklam projesinin oluşturulması ve değerlendirilmesi
6. Hafta
Reklam projesinin sunumu
7. Hafta
Reklam projesinin sunumu
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Reklam projesi çekim hazırlıkları
10. Hafta
Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
11. Hafta
Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
12. Hafta
Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
13. Hafta
Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
14. Hafta
Projenin teslim edilmesi ve değerlendirilmesi.
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BABACAN, Muazzez; Reklamcılık Temel Kavramlar, Ankara, Detay Yayıncılık, 2005.
ALPTEKİNOĞLU, Ayşın Örem; Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, İstanbul, Kül Sanat Yayıncılık, 2004.
ERDOĞAN, Eda Balkaş; AKBULUT, Nesrin Tan; Televizyon Reklam Filmi Yapımı, İstanbul, Beta Yayınevi - İletişim Kitapları, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
15
Uygulama/Pratik
1
10
Devam
1
25
Diğer
1
30
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
25
1
25
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
35
35
Sunum (Hazırlık dahil)
1
40
40
Uygulama
1
15
15
Toplam İş Yükü
184
Toplam İş Yükü / 30
6,13
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ