Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TELEVİZYON REKLAMCILIĞI RDTV202 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Can Gazialem
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Reklam tür ve özelliklerini kavrar.
2) Reklam için ürün ve hizmet araştırır.
3) Reklam tür ve formatına karar verir. Reklam filmi tasarlar.
4) Reklam projesi oluşturur.
5) Reklam filmi çekimini gerçekleştirir.
6) Farklı yayın mecraları için reklam filmi oluşturur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders ile öğrenci; reklam projesi oluşturmak ve reklam filmi çekmek ile ilgili yeterlikleri kazanacaktır. Ders kapsamında, reklamın tanımı, reklamcılığın tarihi, gelişimi, önemi, türleri, televizyon reklamcılığının diğer reklam türlerinden farkı, önemi, hedef kitle tanımı, televizyon reklamcılığında ajansların görevi, televizyon reklam planlaması ve üretim süreçleri; medya planlaması, dijital dünya, subliminal reklamlar, gerilla ve viral reklamlar ele alınmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Reklam nedir? Reklamın önemi. Ürün ve hizmet ön araştırmaları.
2. Hafta Ürün ve hizmet ön araştırmaları.
3. Hafta Reklam fikri. Reklamın tür ve formatına karar verme
4. Hafta Reklam projesinin oluşturulması ve değerlendirilmesi
5. Hafta Reklam projesinin oluşturulması ve değerlendirilmesi
6. Hafta Reklam projesinin sunumu
7. Hafta Reklam projesinin sunumu
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Reklam projesi çekim hazırlıkları
10. Hafta Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
11. Hafta Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
12. Hafta Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
13. Hafta Reklam çekiminin gerçekleştirilmesi
14. Hafta Projenin teslim edilmesi ve değerlendirilmesi.
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBABACAN, Muazzez; Reklamcılık Temel Kavramlar, Ankara, Detay Yayıncılık, 2005.

ALPTEKİNOĞLU, Ayşın Örem; Televizyon ve Televizyon Reklamcılığı, İstanbul, Kül Sanat Yayıncılık, 2004.

ERDOĞAN, Eda Balkaş; AKBULUT, Nesrin Tan; Televizyon Reklam Filmi Yapımı, İstanbul, Beta Yayınevi - İletişim Kitapları, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav115
Uygulama/Pratik110
Devam125
Diğer130
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi25125
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler13535
Sunum (Hazırlık dahil)14040
Uygulama11515
Toplam İş Yükü184
Toplam İş Yükü / 306,13
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3      X   X   X   X
P4           
P5    X   X   X   X   X
P6  X     X      
P7      X   X   X   X
P8          X  
P9          X  
P10        X    
P11      X   X   X   X
P12           
P13           
P14  X   X   X   X   X   X