Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI RDTV167 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal sorumluluğun anlamını ve önemini kavrar.
2) Sosyal sorumluluk kampanyasının içerdiği temel aşamaları ve nasıl planlanıp uygulandığını açıklar.
3) Sosyal sorumluluk kavramını ve tarihsel gelişimini analiz eder.
4) Kitle iletişim araçlarına uygun sosyal sorumluluk kampanyası hazırlama yetkinliği kazanır.
5) Sosyal sorumluluk kampanyası için proje hazırlar.
6) Proje üretiminde dijital tasarım programlarını etkili bir şekilde kullanır ve etkili bir iletişim için kompozisyonun temel ilkelerine hakim olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMISosyal sorumluluk kampanyasının ne olduğu, önemi, hayırseverlikle olan farkı, bir sosyal amaca doğrudan katılmak, sosyal kampanyaları desteklemek için isteğe bağlı iş uygulamaları ve yatırımlar, sivil toplum kuruluşları ve toplumun güncel sorunlarını belirleyerek uygun sosyal sorumluluk projesi hazırlamak konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin işleyişi ve genel değerlendirme
2. Hafta Sosyal Sorumluluk Nedir
3. Hafta Sosyal Sorumluluğun Anlamı ve Önemi
4. Hafta Sosyal Sorumluluk Niçin Önemlidir
5. Hafta Sosyal Sorumluluk Alanları
6. Hafta Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Kurumlar Açısından Önemi
7. Hafta Sosyal Sorumluluk Kampanya Örneklerinin incelenmesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Aşamaları
10. Hafta Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Kurumsal Hayırseverlik
11. Hafta Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Pazarlama
12. Hafta Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Etik
13. Hafta Hazırlanan Kampanyaların Sunumu
14. Hafta Hazırlanan Kampanyaların Sunumu
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARE. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007.

Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2006.

BİBER, Ayhan (2004) Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve, Ankara: Vadi Yayınları.

PELTEKOĞLU, Filiz Balta (1998) Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım Yayım.

SABUNCUOĞLU, Zeyyat (1998) İşletmelerde Halkla İlişkiler, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları.

UYSAL, Birkan (1998) Siyaset Yönetim Halkla İlişkiler, Ankara: TODAİE Yayınları No:287.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİyüz yüze,Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Uygulama/Pratik150
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10220
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Uygulama15050
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3        X    
P4  X   X   X      
P5           
P6           
P7    X       X  
P8            X
P9            X
P10           
P11        X     X
P12           
P13           
P14  X   X   X   X   X   X