Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal sorumluluğun anlamını ve önemini kavrar. 2) Sosyal sorumluluk kampanyasının içerdiği temel aşamaları ve nasıl planlanıp uygulandığını açıklar. 3) Sosyal sorumluluk kavramını ve tarihsel gelişimini analiz eder. 4) Kitle iletişim araçlarına uygun sosyal sorumluluk kampanyası hazırlama yetkinliği kazanır. 5) Sosyal sorumluluk kampanyası için proje hazırlar. 6) Proje üretiminde dijital tasarım programlarını etkili bir şekilde kullanır ve etkili bir iletişim için kompozisyonun temel ilkelerine hakim olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Sosyal sorumluluk kampanyasının ne olduğu, önemi, hayırseverlikle olan farkı, bir sosyal amaca doğrudan katılmak, sosyal kampanyaları desteklemek için isteğe bağlı iş uygulamaları ve yatırımlar, sivil toplum kuruluşları ve toplumun güncel sorunlarını belirleyerek uygun sosyal sorumluluk projesi hazırlamak konuları dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin işleyişi ve genel değerlendirme
2. Hafta
Sosyal Sorumluluk Nedir
3. Hafta
Sosyal Sorumluluğun Anlamı ve Önemi
4. Hafta
Sosyal Sorumluluk Niçin Önemlidir
5. Hafta
Sosyal Sorumluluk Alanları
6. Hafta
Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Kurumlar Açısından Önemi
7. Hafta
Sosyal Sorumluluk Kampanya Örneklerinin incelenmesi
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Aşamaları
10. Hafta
Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Kurumsal Hayırseverlik
11. Hafta
Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Pazarlama
12. Hafta
Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Etik
13. Hafta
Hazırlanan Kampanyaların Sunumu
14. Hafta
Hazırlanan Kampanyaların Sunumu
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
E. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007.
Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2006.