Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ MEDYA RDTV164 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Hasan Eren Çalışkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeni medya kavramını tanımlar ve özelliklerini, işlevlerini kavrar.
2) Yeni medyanın etik ve yasal sorumluluklarını açıklar.
3) Tarihsel süreç içerisinde yeni medyanın ortaya çıkışında meydana gelen gelişmeleri kavrar.
4) Sosyal medya ağlarını tanır ve bu ağlar üzerinden proje geliştirme becerisine sahip olur.
5) Yeni medya içeriklerinin etkilerine dair eleştirel bakış açısı geliştirir.
6) Medya içeriklerine ilişkin estetik bir bakış açısı geliştirir ve yeni medyayı yetkin bir şekilde kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIYeni medya dersinin amacı küreselleşme ile ortaya çıkan iletişim ortamlarının öğrenciye tanıtılmasıdır.Teknolojinin gelişmesiyle birlikte zaman ve mekan kavramlarını ortadan kaldıran yeni iletişim araçları ortaya çıkmıştır. Ders kapsamında bu araçların tanıtılması, özelliklerinin, işlevlerinin, tarihsel gelişiminin,geleneksel medya ile farklılıklarının,sosyal medya ağlarının öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin ve kapsamının açıklanması
2. Hafta Yeni medyanın tanımı
3. Hafta Yeni medyanın ortaya çıkışı
4. Hafta Yeni medyanın ortaya çıkışı
5. Hafta Yeni medyanın özellikleri ve işlevleri
6. Hafta Yeni medyanın geleneksel medyadan farklılıkları
7. Hafta Yeni medyanın avantajları ve dezavantajları
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Sosyal medya ağları
10. Hafta Yeni medya ve etik
11. Hafta Yeni medya ve yasal sorumluluk
12. Hafta Yurttaş gazeteciliği
13. Hafta Yeni medya ve habercilik
14. Hafta Yeni medya ve habercilik
15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Nurcan Törenli, Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2005.

Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Gencel Bek, Mine&Binark Mutlu, Kalkedon, İstanbul, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi20120
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12020
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1          X  
P2    X        
P3            X
P4  X     X   X    
P5           
P6           
P7        X    
P8            X
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14  X   X   X   X   X   X