Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLER RDTV156 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Döndü Özlem Kantarcı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkilerin ne olduğunu, amacını ve uygulama alanlarını açıklar.
2) Halkla İlişkiler disiplininin tarihsel süreç içerisinde geçirdiği değişimi kavrar.
3) Halkla İlişkiler modellerini açıklar.
4) Halkla İlişkiler uzmanının niteliklerini kavrar.
5) Stratejik planlama sürecini ve halkla ilişkiler kampanya sürecinin basamaklarını tanımlar.
6) Etik sorumluluğa sahip olur.
7) Halkla İlişkiler ve yeni medya arasındaki ilişkiyi karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHalkla ilişkiler dersinin amacı, halkla ilişkilerin temel kavramlarını, tarihsel gelişim sürecini ve geniş uygulama alanlarını aktarmaktır. 21. yüzyılda önemli bir noktaya gelen ve değeri giderek artan bu mesleğin günümüzde yaygınlaşan bir meslek olmasından dolayı pazarlama, propaganda gibi uygulama alanlarından farkını ortaya koymaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriği ve uygulamaları hakkında genel bilgilendirme
2. Hafta Halkla İlişkilerin tanımı, amacı ve uygulama alanları
3. Hafta Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimi
4. Hafta Halkla İlişkilerin uygulama alanları
5. Hafta Halkla İlişkilerin uygulama alanları
6. Hafta Halkla İlişkilerin uygulama alanları
7. Hafta Stratejik planlama süreci ve Halkla İlişkiler kampanya sürecinin basamakları
8. Hafta VİZE HAFTASI
9. Hafta Stratejik planlama süreci ve Halkla İlişkiler kampanya sürecinin basamakları
10. Hafta Halkla İlişkiler modelleri / Halkla İlişkiler uzmanının nitelikleri
11. Hafta Halkla İlişkilerin eleştirel açıklamaları
12. Hafta Halkla ilişkiler ve yeni medya
13. Hafta Halkla ilişkiler ve yeni medya
14. Hafta Halkla ilişkiler ve etik sorumluluk
15. Hafta FİNAL HAFTASI
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARErdoğan, İrfan, (2008), İletişimi Anlamak, Ankara: Erk Yayıncılık.
Tellan, Derya, (2016), Yönetim ve Halkla İlişkiler, Ankara: Ütopya Yayınevi.
Okay, Aydemir & Okay, Ayla, (2015), Halkla İlişkiler ve Medya, İstanbul: Der'in Yayınları.
Tekvar, S. Oya, (2016), Yeni Medya Yeni Halkla İlişkiler, Ankara: Karınca Yayınevi.
Dersin ilerleyen kısımlarında yeni kaynaklar eklenecektir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje14646
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X     X   X  
P2            X  
P3             
P4  X   X   X     X   X   X
P5             
P6             
P7  X         X     X
P8             
P9             
P10             
P11             
P12             
P13             
P14  X   X   X   X   X   X   X