Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkilerin ne olduğunu, amacını ve uygulama alanlarını açıklar. 2) Halkla İlişkiler disiplininin tarihsel süreç içerisinde geçirdiği değişimi kavrar. 3) Halkla İlişkiler modellerini açıklar. 4) Halkla İlişkiler uzmanının niteliklerini kavrar. 5) Stratejik planlama sürecini ve halkla ilişkiler kampanya sürecinin basamaklarını tanımlar. 6) Etik sorumluluğa sahip olur. 7) Halkla İlişkiler ve yeni medya arasındaki ilişkiyi karşılaştırır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Halkla ilişkiler dersinin amacı, halkla ilişkilerin temel kavramlarını, tarihsel gelişim sürecini ve geniş uygulama alanlarını aktarmaktır. 21. yüzyılda önemli bir noktaya gelen ve değeri giderek artan bu mesleğin günümüzde yaygınlaşan bir meslek olmasından dolayı pazarlama, propaganda gibi uygulama alanlarından farkını ortaya koymaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriği ve uygulamaları hakkında genel bilgilendirme
2. Hafta
Halkla İlişkilerin tanımı, amacı ve uygulama alanları
3. Hafta
Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimi
4. Hafta
Halkla İlişkilerin uygulama alanları
5. Hafta
Halkla İlişkilerin uygulama alanları
6. Hafta
Halkla İlişkilerin uygulama alanları
7. Hafta
Stratejik planlama süreci ve Halkla İlişkiler kampanya sürecinin basamakları
8. Hafta
VİZE HAFTASI
9. Hafta
Stratejik planlama süreci ve Halkla İlişkiler kampanya sürecinin basamakları