Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür, kimlik ve kültür tarihi kavramlarını tanır. 2) Anadolu uygarlıklarını tanır ve bu donanım ışığında günümüze ilişkin soru sorar. 3) Ülkesinde ve dünyada yaşanan olayları daha iyi algılar. 4) Geçmişini öğrenerek uzak geleceği anlar. 5) Kültür ve kültür tarihine ilişkin konularda disiplinlerarası inceleme ve araştırma yapar. 6) Uygarlık tarihine ilişkin çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem, teknik ve materyallerini kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencilerin edinecekleri bilgilerle yurtlarını daha iyi tanımalarını sağlayarak mesleki ve entelektüel donanımlarını güçlendirecek ve geleceğe güvenle bakmalarına katkıda bulunacak bir derstir. Anadolu'nun antik uygarlıkları, ilk tapınaklar, tarımın kökenleri, şehirlerin ortaya çıkışı, madenlerin ve uluslararası ticaretin geniş kullanımı, antik Anadolu'da mimari, din, ekonomi, ticaret, sanatsal yaklaşımlar, İÖ.7000'den başlayarak İS.400 yılına kadar tarih öncesi ve Protohistorik süreçler içinde Anadolu'nun incelenmesi-Hititler, Urartular, Frigler, Lidyalılar Asur Ticaret Kolonileri, Helenistik ve Roma dönemleri dersin konusunu oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kültür nedir? Uygarlık nedir?
2. Hafta
Anadolu'nun coğrafi konumu ve önemi
3. Hafta
Tarihöncesi dönemlerde Anadolu'ya bakış
4. Hafta
Asur Ticaret Kolonileri çağı.
5. Hafta
Hatti ve Hitit Uygarlıkları
6. Hafta
Frig Uygarlığı, Urartu Uygarlığı
7. Hafta
Lydia Uygarlığı
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Lykia Uygarlığı, Karya Uygarlığı
10. Hafta
İon Kolonizasyonu
11. Hafta
Pers Uygarlığı
12. Hafta
Ege Kültür Tarihinin Unsurları
13. Hafta
Anadolu'da Roma Egemenliği
14. Hafta
Geç Antik Dönem, Bizans İmparatorluğu, Büyük Selçuklu İmparatorluğu
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akurgal, E. Anadolu Kültür Tarihi (Ankara: Tübitak Popüler Bilim kitapları 67, 1998).
Lloyd, S. Türkiye'nin Tarihi: Bir gezginin gözüyle Anadolu uygarlıkları (Ankara: Popüler bilim Kitapları 50, 1997).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
35
35
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
30
30
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ