DERS ADI DERS KODU YARIYIL TEORİ + UYGULAMA (Saat) AKTS
İLETİŞİM
RDTV113
Birinci Yarıyıl (Güz)
3 + 0
5
DERSİN TÜRÜ Zorunlu
DERSİN DÜZEYİ Önlisans
DERSİN YILI 1
YARIYIL Birinci Yarıyıl (Güz)
AKTS 5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I Öğretim Görevlisi Döndü Özlem Kantarcı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim kavramının ne olduğunu ve tarihsel sürecini kavrar. 2) İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini analiz eder. 3) İletişimin özelliklerini, işlevlerini ve türlerini kavrar. 4) İletişim alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modelleri öğrenir. 5) Edinilen bilgileri uygulamada kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI Dersin amacı, iletişime açıklık getiren tanımların ve temel bilgilerin verilmesidir. İletişim üzerine yapılan tanımlamalar, iletişim biçimleri, iletişimin işlevleri, iletişimin özellikleri ve diğer disiplinlerle ilişkisi, iletişim türleri ve kitle iletişim araçları, kitle iletişim kuram ve modelleri dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ HAFTA KONULAR 1. Hafta Tanışma, Dersin İçeriğinin Açıklanması / İletişim Nedir? Kitle İletişim Araçları Nelerdir? 2. Hafta İletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi? İletişimin işlevleri? 3. Hafta İletişim türleri? İçsel İletişim? Kişilerarası iletişim? Grup iletişimi? Kamu İletişimi? 4. Hafta Örgütsel İletişim? 5. Hafta Ulus İçi İletişim? Uluslararası İletişim? Kitlesel İletişim? 6. Hafta Kitlesel İletişim? 7. Hafta Bilgisayarla Aracılanmış İletişim? Reklamcılık? 8. Hafta ARA SINAV 9. Hafta Halkla İlişkiler? 10. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Egemen Yaklaşımlar 11. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Egemen Yaklaşımlar 12. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Egemen Yaklaşımlar 13. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Eleştirel Yaklaşımlar 14. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Küreselleşme ve İletişim 15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR Oskay, Ünsal, (2007), İletişimin A B C'si, İstanbul: Der Yayınları. Mutlu, Erol, (2017), İletişim Sözlüğü, Ankara: Ütopya Yayınevi. Aziz, Aysel, (2016), İletişime Giriş, İstanbul: Hiperlink Yayınları. Güngör, Nazife, (2015), İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi. Yaylagül, Levent, (2019), Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları. İleri Okuma: Erdoğan, irfan, (2008), İletişimi Anlamak, Ankara: Erk Yayıncılık. Erdoğan, İrfan; Alemdar, Korkmaz, (2010), Öteki Kuram, Ankara: Erk Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ Sayısı Toplam Katkısı(%) Ara Sınav 1 30 Mini-Sınav 1 30 Toplam(%) 60 Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) 60 Finalin Başarıya Oranı(%) 40 Toplam(%) 100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav 1 1 1 Kısa Sınavlara hazırlık 2 10 20 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 35 1 35 Final Sınavına Hazırlık 1 30 30 Ders Saati 14 3 42 Ara Sınava Hazırlık 1 20 20 Laboratuvar Final Sınavı 1 1 1 Ödevler Toplam İş Yükü 149 Toplam İş Yükü / 30 4,96 Dersin AKTS Kredisi 5
DİL Türkçe
STAJ / UYGULAMA Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Ö5 P1 X X X X X P2 X X P3 P4 X X X X X P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 X X X X X