Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM RDTV113 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Döndü Özlem Kantarcı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim kavramının ne olduğunu ve tarihsel sürecini kavrar.
2) İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini analiz eder.
3) İletişimin özelliklerini, işlevlerini ve türlerini kavrar.
4) İletişim alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modelleri öğrenir.
5) Edinilen bilgileri uygulamada kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDersin amacı, iletişime açıklık getiren tanımların ve temel bilgilerin verilmesidir. İletişim üzerine yapılan tanımlamalar, iletişim biçimleri, iletişimin işlevleri, iletişimin özellikleri ve diğer disiplinlerle ilişkisi, iletişim türleri ve kitle iletişim araçları, kitle iletişim kuram ve modelleri dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin İçeriğinin Açıklanması / İletişim Nedir? Kitle İletişim Araçları Nelerdir?
2. Hafta İletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi? İletişimin işlevleri?
3. Hafta İletişim türleri? İçsel İletişim? Kişilerarası iletişim? Grup iletişimi? Kamu İletişimi?
4. Hafta Örgütsel İletişim?
5. Hafta Ulus İçi İletişim? Uluslararası İletişim? Kitlesel İletişim?
6. Hafta Kitlesel İletişim?
7. Hafta Bilgisayarla Aracılanmış İletişim? Reklamcılık?
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Halkla İlişkiler?
10. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Egemen Yaklaşımlar
11. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Egemen Yaklaşımlar
12. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Egemen Yaklaşımlar
13. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Eleştirel Yaklaşımlar
14. Hafta İletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi ve iletişim çalışmalarının sınıflandırılması: Küreselleşme ve İletişim
15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROskay, Ünsal, (2007), İletişimin A B C'si, İstanbul: Der Yayınları.

Mutlu, Erol, (2017), İletişim Sözlüğü, Ankara: Ütopya Yayınevi.

Aziz, Aysel, (2016), İletişime Giriş, İstanbul: Hiperlink Yayınları.

Güngör, Nazife, (2015), İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi.

Yaylagül, Levent, (2019), Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları.

İleri Okuma:
Erdoğan, irfan, (2008), İletişimi Anlamak, Ankara: Erk Yayıncılık.

Erdoğan, İrfan; Alemdar, Korkmaz, (2010), Öteki Kuram, Ankara: Erk Yayınları.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi35135
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X         X
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14  X   X   X   X   X