Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomik kavramları medya ekonomisine uygular. 2) Medya piyasalarını bilir. 3) Medya ürününün özelliklerini açıklar. 4) Farklı medya endüstrilerini analiz etmeyi bilir. 5) Piyasa yapısının medya kuruluşlarının faaliyetlerini nasıl etkilediğini bilir. 6) Küresel medyayı ekonomik bağlamda açıklar. 7) Medya endüstrisinin istihdam koşullarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta 'Dersin içeriği, işlenişi ve değerlendirme araçları hakkında bilgilerin yanı sıra medya ekonomisini anlamak
2. Hafta
2. Hafta Neden medya ekonomisi? Klasik ekonomi politik, Marksist ekonomi politik ve neo-klasik ekonomi yaklaşımları
3. Hafta
3. Hafta Bir ekonomi alanı olarak Medya Ekonomisi, Kapsamı ve Gelişimi
4. Hafta
4. Hafta Ekonomideki temel kavramlar
5. Hafta
5. Hafta Medya Ürününün Özellikleri ve Medyada Üretim Süreçleri, Maliyetler
6. Hafta
6. Hafta Medyada Piyasa Yapısı, Tekelleşme.Medyada Piyasa Yapısı, Tekelleşme
7. Hafta
7. Hafta Basılı Medya Endüstrisi (kitap, dergi ve gazete)
8. Hafta
8. Hafta ara sınav
9. Hafta
9. Hafta İşitsel ?Görsel Medya Endüstrisi (radyo, TV.müzik ve film).
10. Hafta
10. Hafta Medya Endüstrisi ve Küreselleşme
11. Hafta
11. Hafta Yeni İletişim Teknolojilerinde üretim, tüketim, bölüşüm ve Internet Endüstrisi
12. Hafta
12. Hafta Reklam Endüstrisi
13. Hafta
13. Hafta Medyada istihdam
14. Hafta
14. Hafta Türkiye'de Medya Endüstrisi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Albarran, A. B. (2002) Media Economics: Understanding Markets, Industries and Concepts, Iowa: Iowa State Press 2)Adaklı, G.(2006)Türkiye?de Medya Endüstrisi, Ankara:Ütopya Yayınları 3)Desmoulins,N.T.(1993) Medya Ekonomisi (çev.G.Üstün). Ankara:İletişim 4)Başaran, F. Ve Geray,H.(2005) (der)İletişim Ağlarının Ekonomisi 5)Söylemez,A.(1997) Medya Ekonomisi ve Türkiye Örneği, Haberal Eğitim Vakfı 6)Kaya, R. (2009) İktidar Yumağı: Medya-Sermaye-Devlet, Ankara: İmge
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Toplam(%)
0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
0
Finalin Başarıya Oranı(%)
100
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
20
20
Toplam İş Yükü
144
Toplam İş Yükü / 30
4,8
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ