Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL İLETİŞİM FVK156 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Selçuk Temel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İkon, indeks ve semboller arasındaki ilişkileri çözümler.
2) Resimsel unsurları ve sembolleri semiyolojik dil içinde kullanır
3) Görsel iletişim tasarım örneklerini yorumlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta 2. Hafta İletişim nedir, görsel iletişim nedir? İletişim kurma ihtiyacı; algıyı etkileyen sebepler
3. Hafta 3. Hafta Erken dönem görsel iletişim örnekleri: ideograflar, piktograflar, tarih öncesi görsel iletişim, Mezopotamya, Mısır hiyeroglifleri, yazının bulunuşu, Çin kaligrafisi, kağıdın bulunması
4. Hafta 4. Hafta Alfabeler: Fenike, Yunan, Latin, Kore; baskının görsel iletişime olan etkisi
5. Hafta 5. Hafta Tasarım ve görsel iletişimin prensipleri
6. Hafta 6. Hafta Görsel algı: Gestalt, görmek ve bakmak arasındaki fark
7. Hafta 7. Hafta Görsel iletişimin ve semiyoloji: işaret, sembol, indeks ve ikon
8. Hafta 8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta 9. Hafta Semboller (I): Sembol nedir, anlamı nedir, nasıl anlam yüklerler?
10. Hafta 10. Hafta Semboller (II): Sembol ve kurumsal işaretlerin semantik açıdan incelenmesi
11. Hafta 11. Hafta Semboller (III): Soyutlama, okunabilirlik ve anlam; görsel iletişimde soyutlama
12. Hafta 12. Hafta Semboller (IV): Piktogramlar
13. Hafta 13. Hafta Tasarımın dili (I): Temsil etme ve soyutlama
14. Hafta 14. Hafta Tasarımın dili (II): Görsel iletişimde kinaye - metafor, mecaz, hiciv
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBECER, E. (2002) İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
UÇAR, T.F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi166
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12020
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10  X   X   X
P11     
P12     
P13     
P14