Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TURİSTİK DESTİNASYONLAR TRZM253 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Sabahat Deniz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Turizm bölgesinin hangi özellikleri taşıdığı ve hangi güç dengeleri üzerinden rekabet pazarında yer aldığını yorumlar.
2) Turizm bölgelerini ve bölge planlamayı ilgilendiren yaklaşımları örnekler.
3) Ortak pazarlama çerçevesini analiz eder.
4) Şehirlerin ve resort alanların pazarlanması ve yönetilmesi aşamalarını özetler.
5) Turizm bölgesi için bölge yönetim örgütünü betimler.
6) Bölge aktörleri arasındaki ortak çalışma geliştirme şartlarını ve ortak çalışma örneklerini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITuristik destinasyonların turizm açısından önemini kavratmak bunun yanında destinasyon imajı, destinasyon markalaşmasının destinasyon yönetimindeki önemini vurgulayarak, bir turistik destinasyonun geliştirilmesi ve yönetilmesi için gerekli teorik ve pratik bilgileri aktarmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Destinasyon tanımı, özellikleri, türleri
2. Hafta Destinasyon çekim unsurları ve sürdürülebilirlik
3. Hafta Destinasyonlarda sürdürülebilir turizm uygulamaları
4. Hafta Destinasyonlarda paydaşlar ve yönetişim
5. Hafta Destinasyon yönetim örgütleri
6. Hafta Destinasyon yönetimi
7. Hafta Destinasyon pazarlaması ve kapsamı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Destinasyon pazarlama unsurları (konumlandırma-imaj-marka)- Bayram Tatili
10. Hafta Destinasyon iletişimi
11. Hafta Destinasyonlarda tüketici davranışları (bağlılık, memnuniyet ve destinasyon kalite algısı)
12. Hafta Destinasyon pazarlamasında yeni eğilimler ve trendler: Akıllı şehirler, yavaş şehirler vb.
13. Hafta Öğrenci sunumları
14. Hafta Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMorrison, A. M. 2013. Marketing and managing tourism destinations. Routledge.
Kozak, N., ve Kozak, M. Eds. 2019. Tourist destination management Instruments, products, and case studies. Springer.
Özdemir, G. 2008. Destinasyon pazarlaması. Detay Yayıncılık
Kotler, P., Bowen, J. T., Makens, J. C., ve Baloglu, S. 2017. Marketing for hospitality and tourism. Pearson.
Kozak, M., ve Baloglu, S. 2010. Managing and marketing tourist destinations Strategies to gain a competitive edge Vol. 21. Routledge.
Ilban M. O. 2021. Her Yönüyle Turizmde Destinasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık
Suna B. 2019. Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Detay Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi5630
Final Sınavına Hazırlık13636
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje12020
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4    X   X   X   X  
P5           
P6  X   X   X   X   X   X
P7           
P8           
P9  X   X   X   X   X  
P10        X     X
P11           
P12    X   X