Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Turizm bölgesinin hangi özellikleri taşıdığı ve hangi güç dengeleri üzerinden rekabet pazarında yer aldığını yorumlar. 2) Turizm bölgelerini ve bölge planlamayı ilgilendiren yaklaşımları örnekler. 3) Ortak pazarlama çerçevesini analiz eder. 4) Şehirlerin ve resort alanların pazarlanması ve yönetilmesi aşamalarını özetler. 5) Turizm bölgesi için bölge yönetim örgütünü betimler. 6) Bölge aktörleri arasındaki ortak çalışma geliştirme şartlarını ve ortak çalışma örneklerini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Turistik destinasyonların turizm açısından önemini kavratmak bunun yanında destinasyon imajı, destinasyon markalaşmasının destinasyon yönetimindeki önemini vurgulayarak, bir turistik destinasyonun geliştirilmesi ve yönetilmesi için gerekli teorik ve pratik bilgileri aktarmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Destinasyon tanımı, özellikleri, türleri
2. Hafta
Destinasyon çekim unsurları ve sürdürülebilirlik
3. Hafta
Destinasyonlarda sürdürülebilir turizm uygulamaları
4. Hafta
Destinasyonlarda paydaşlar ve yönetişim
5. Hafta
Destinasyon yönetim örgütleri
6. Hafta
Destinasyon yönetimi
7. Hafta
Destinasyon pazarlaması ve kapsamı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Destinasyon pazarlama unsurları (konumlandırma-imaj-marka)- Bayram Tatili
10. Hafta
Destinasyon iletişimi
11. Hafta
Destinasyonlarda tüketici davranışları (bağlılık, memnuniyet ve destinasyon kalite algısı)
12. Hafta
Destinasyon pazarlamasında yeni eğilimler ve trendler: Akıllı şehirler, yavaş şehirler vb.
13. Hafta
Öğrenci sunumları
14. Hafta
Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Morrison, A. M. 2013. Marketing and managing tourism destinations. Routledge. Kozak, N., ve Kozak, M. Eds. 2019. Tourist destination management Instruments, products, and case studies. Springer. Özdemir, G. 2008. Destinasyon pazarlaması. Detay Yayıncılık Kotler, P., Bowen, J. T., Makens, J. C., ve Baloglu, S. 2017. Marketing for hospitality and tourism. Pearson. Kozak, M., ve Baloglu, S. 2010. Managing and marketing tourist destinations Strategies to gain a competitive edge Vol. 21. Routledge. Ilban M. O. 2021. Her Yönüyle Turizmde Destinasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık Suna B. 2019. Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Detay Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
6
30
Final Sınavına Hazırlık
1
36
36
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ