Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UYGARLIK TARİHİ TRZM157 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültür, kimlik ve kültür tarihi kavramlarını tanır.
2) Dünya uygarlıklarını tanır ve bu donanım ışığında günümüze ilişkin soru sorar.
3) Ülkesinde ve dünyada yaşanan olayları daha iyi algılar.
4) Dünyamızın geçmişini öğrenerek uzak geleceği anlar.
5) Kültür ve kültür tarihine ilişkin konularda disiplinlerarası inceleme ve araştırma yapar.
6) Uygarlık tarihine ilişkin çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem, teknik ve materyallerini kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tarih nedir? Geçmişi düşünmek? Evrenin varoluşu, Paleontoloji ve Paleoantropoloji, Fosil Nedir?, dünyanın varoluşu; jeolojik zamanlar. Çalışma: Dünyanın varoluşu (Sınıfta yazılı olarak yapılır, puanlamasızdır)
2. Hafta Yazısız zamanlar; Paleolitik Çağ, Mezolitik Çağ, Neolitik Çağ; Çanak Çömleksiz Neolitik Çağ, Çanak Çömlekli Neolitik Çağ, Kalkolitik Çağ. Proje çalışması: Proje çalışması için konu dağılımı yapılmaya başlanır.
3. Hafta Yazılı Zamanlar; Sumer ve Babil uygarlıkları
4. Hafta Mısır Uygarlığı; Eski Krallık, Orta Krallık, Yeni Krallık
5. Hafta Hatti Uygarlığı ve Anadolu, Hitit İmparatorluğu.Okuma: Seeher, J. "Hititlerin Türkiye Kültür Mirası İçindeki Yeri" Hititler ve Hitit İmparatorluğu. Kunst.und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland (Bonn 2002)
6. Hafta Minos ve Myken Uygarlıkları .Proje sunumları: Öğrenciler 6 haftadan itibaren proje konularını sunmaya başlarlar
7. Hafta Yunan Uygarlığı; politik ve idari durum, Atina ve Sparta, kolonizasyon.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sokrates, Aristotales, Platon, Thales, Hippokrates, Anaksimandras, Anaksimenes, Herakleitos, Pythagoras, Anaksagoras, Epikurosçular, Oklides, Apollonius, Archimedes,
10. Hafta Pers Uygarlığı, Çin Uygarlığı, Hint Uygarlığı,
11. Hafta Roma İmparatorluğu, sosyal ve siyasi yapı
12. Hafta Bozkır kültürleri, Bizans İmparatorluğu, Selçuklu İmparatorluğu. Feodalizm, Ortaçağ Avrupası, rönesans. St. Augustine, Bede, St. Anselmus, Bacon, Albertus Magnus, Thomas Aquinas, John Duns Scotus, Ockhamlı William,
13. Hafta İslamın yükselişi, İslam düşüncesi, bilim ve bilginler; El.Kindi, Farabi, El.Hazen, İbni Sina, İbn.i Rüşd, El.İdrisi, İbnü'l.Heysem, Battani, El.Biruni, Ömer Hayyam, İbni Haldun. Osmanlı İmparatorluğu
14. Hafta Rusya ve Amerika, Batı etkisi ve kültürel değişim, sanayi devrimleri. Birinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGombrich, E. H., Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi (İstanbul: İnkılap Kitabevi, 19973)
Ribard, A., İnsanlığın Tarihi (İstanbul: Say Kitap, 1983)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje13535
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X    
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9  X   X   X   X    
P10           
P11           
P12