Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KAT HİZMETLERİ TRZM108 İkinci Yarıyıl (Bahar) 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Şükran Öktem
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kat hizmetleri departmanının organizasyonel yapısını ve alt birimlerinin görev ve sorumluluklarını bilir.
2) Öğrenciler konaklama işletmelerindeki diğer departmanlarla KHB'i arasındaki ilişkiyi öğrenir.
3) Temizlik metotları, malzemeleri, gereçleri hakkında bilgi sahibi olur.
4) Kat hizmetlerinde bilgi akışını, koordinasyonu ve kullanılan raporları öğrenir.
5) Çamaşırhane hizmetlerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIÖğrencilerin Kat Hizmetleri Yönetimi (KHY) içerisinde yer alan teorik konuları anlamaları ve ileride KHY konusunda karşılaşabilecekleri sorunları çözebilecek bilgi ve beceriyle donanmaları hedeflenmektedir. Sektördeki uygulamaları da yerinde görerek teoriyi uygulamada kullanma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kat Hizmetleri Yönetimine Giriş ve Temel Prensipler
2. Hafta Kat Hizmetleri Departmanının Organizasyon Yapısı ve Personelin Görevleri
3. Hafta Temizlik Metotları, Kullanılan Malzemeler ve Gereçler
4. Hafta Kat Hizmetlerinde Hijyen, Güvenlik ve İş Güvenliği
5. Hafta Kat Hizmetlerinde Yönetim Fonksiyonlarının İşleyişi
6. Hafta Kat Hizmetlerinde Bilgi Akışı, Koordinasyon ve Kullanılan Raporlar
7. Hafta Elektrikli Temizlik Araçları ve Kullanımı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Konuk Odalarının Temizlenmesi (Uygulama Oteli)
10. Hafta Banyo Temizliği ve Yatak Yapımı
11. Hafta Genel Alanların Temizlenmesi (Uygulama Oteli)
12. Hafta Periyodik Temizlik
13. Hafta Çamaşırhane Hizmetleri
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. AKOĞLAN KOZAK, M. (2016), Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, Türkiye.
2. YILMAZ Y., YILMAZ B. (2015), Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, Türkiye.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav15
Uygulama/Pratik110
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11111
Proje
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3    X     X  
P4         
P5  X   X     X  
P6         
P7  X        
P8         
P9  X   X   X   X   X
P10         
P11         
P12