DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel emeklilik fonlarını tanımlayarak, tarihi ve işleyişini açıklayabilir. 2) Özel emeklilik fonlarının kişilere sağladığı faydaları ifade edebilir 3) Kişilerin neden özel emeklilik fonlarına sahip olmaları gerektiğini tartışabilir 4) Özel emeklilik fonlarının ülke ekonomisindeki yeri ve önemini açıklayabilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, Sosyal Güvenlik sistemi ile Özel Emeklilik fonlarının kavramsal çerçevesi verilecek; ayrıca tarihsel gelişimlerinden, işleyişlerinden, temel özelliklerinden bahsedilecektir. Bununla birlikte, Sosyal Güvenlikte Tamamlayıcı Kuruluşlar ve Özel Emeklilik Fonlarının türleri anlatılacak; Özel emeklilik fonlarının ülke ekonomisindeki yeri ve önemi de irdelenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Sosyal Güvenlik Sisteminin Tanımı ve Temel Özellikleri | 3. Hafta | Sosyal Güvenlik Sisteminin Tanımı ve Temel Özellikleri | 4. Hafta | Sosyal Güvenliğin Tarihsel Gelişimi | 5. Hafta | Sosyal Güvenliğin Amaçları | 6. Hafta | Sosyal Güvenlikte Tamamlayıcı Kuruluşlar | 7. Hafta | Özel Sigortalar, Özel Emeklilik Fonları | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Özel Emeklilik Fonlarının Kavramsal Çerçevesi | 10. Hafta | Özel Emeklilik Fonlarının Tarihsel Gelişimi | 11. Hafta | Özel Emeklilik Fonlarının İşleyişi | 12. Hafta | Özel Emeklilik Fonlarının Türleri | 13. Hafta | Özel Emeklilik Fonlarının Temel Özellikleri | 14. Hafta | Özel Emeklilik Fonlarının Önemi ve Faydaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Çağatay Ergenekon, " Özel Emeklilik Fonları Şili Örneğinden Alınacak Dersler", İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, 1998 Murat Özbolat, "Türkiye'de Hayat Sigortaları Ve Bireysel Emeklilik Sistemi", 2003 Öğr. Gör. Hilal İlgin Uyar, "Bireysel Emeklilik Sistemi", 2012 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 3 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 159 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |