DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 13 |
YARIYIL | Beşinci Yıl |
AKTS | 1 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Resmiye Ebru Tirali Profesör Doktor Emine Elif Alaaddinoğlu Profesör Doktor Burçak Kaya Doçent Doktor Nur Altıparmak Doçent Doktor Mehtap Bilgin Çetin Doktor Öğretim Üyesi Leyla Kerimova Köse Doktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar Doktor Öğretim Üyesi Birgül Özaşır Öğretim Görevlisi Yeşim Turan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Diş hekimliğinde yaşam boyu öğrenme kavramının önemini benimseyerek kanıta dayalı diş hekimliğini tanımlar. 2) Literatür takibin önemini kavrayarak diş hekimliği literatüründe yer alan makaleleri kanıt düzeyine göre sınıflandırır. 3) Diş hekimliği literatüründe yer alan makaleleri yorumlar. 4) Literatürü amacına uygun olarak tarayıp kullanır. 5) Yayınları metodolojisine göre değerlendirir. 6) Klinik uygulamalarını kanıta dayalı bilgileri kullanarak yürütür. 7) Kanıt piramidini kavrayarak diş hekimliğinin herhangi bir ana bilim dalı ile ilgili klinik uygulamasında hastaya üst düzey fayda sağlayacak tedaviyi bilimsel verilerin süzgecinden geçirir. 8) En uygun ve en güncel tedavi seçiminde doğru verilere hızlı şekilde ulaşır. 9) Araştırma sorusu ve araştırma hipotezi geliştirir. 10) Literatürün eleştirel değerlendirmesini yapar. 11) Analiz ve sentez yapma becerilerini kullanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Klinik bilimlerde kanıt kavramının ve bu kavramın diş hekimliği uygulamalarındaki yerinin açıklanması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kanıta dayalı diş hekimliği nedir? | 2. Hafta | Kanıta dayalı diş hekimliği nedir? | 3. Hafta | Kanıt piramidi nedir ve Cochrane veri tabanı nasıl kullanılır? | 4. Hafta | Kanıt piramidi nedir ve Cochrane veri tabanı nasıl kullanılır? | 5. Hafta | Meta Analiz ve Sistematik derleme kavramları nelerdir? | 6. Hafta | Meta Analiz ve Sistematik derleme kavramları nelerdir? | 7. Hafta | Protetik Diş Tedavisi ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 8. Hafta | Ağız, Diş, Çene Cerrahisi ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 9. Hafta | Ağız, Diş, Çene Radyolojisi ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 10. Hafta | Restoratif Tedavi ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 11. Hafta | Endodonti ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 12. Hafta | Periodontoloji ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 13. Hafta | Ortodonti ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 14. Hafta | Pedodonti ve Kanıta Dayalı Diş Hekimliği | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Allan Hackshaw, Elizabeth Paul, Elizabeth Davenport Evidence-Based Dentistry: An Introduction., John Wiley & Sons, 2006 2. Allan Hackshaw. A Concise Guide to Clinical Trials. John Wiley & Sons, 2009 3. Evidence Based Dentistry, Nature PublishingISSN1462-0049,Süreli yayınlar
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 60 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 6 | 1 | 6 | Ders Saati | 16 | 1 | 16 | Ara Sınava Hazırlık | 6 | 1 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 30 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 1 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |