DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 13 |
YARIYIL | Beşinci Yıl |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Resmiye Ebru Tirali Doktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli Doktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar Öğretim Görevlisi Yeşim Turan Öğretim Görevlisi Simge Polat
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk hastalarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme tekniklerini her koşulda uygular. 2) Süt dişlerinin restorasyonunda daimi diş ile arasındaki morfolojik farkları gözeterek kavite preparasyonu her koşulda yapar. 3) Çürükten korunma yöntemlerinden fissür örtücü ve flor uygular. 4) Süt ve genç daimi dişlerde pulpa tedavilerini her koşulda uygular. 5) Dental arklarda ve yüz iskelet yapılarında meydana gelen malokluzyon tedavilerinde kullanılabilecek apareyleri her koşulda uygular. 6) Besin maddelerinin büyüme ve gelişime olan sistemik etkilerini ve ağız kavitesi üzerindeki lokal etkilerini görür. 7) Çocukluk dönemine özgü görülen periodontal hastalıkların etiyolojik, patofizyolojik ve klinik özelliklerini tanımlar. 8) Çocukluk hastalıkları ve bu hastalıkların oral klinik bulgularının tanılarını koyarak tedavilerini uygular.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Diş hekimi adaylarına, çocuk ve adölesanların ağız ve diş sağlığını ilgilendiren hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile koruyucu diş hekimliği uygulamaları ve toplum ağız diş sağlığı programlarının planlanması konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan lisans düzeyindeki pedodonti dersleridir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | -Hasta anamnezi alıp değerlendirir.Tedavi planlaması yapar.Radyografi değerlendirir. | 2. Hafta | -Koruyucu uygulamaların fissür tedavileri, topikal florür uygulamaları bizzat öğrenci tarafından yapılmasını içerir.Komplike restorasyonlar için öğrenci öğretim üyesi işlem yaparken gözlem yapar.Öğrenci hastalara oral hijyen eğitimi verir. | 3. Hafta | -Öğretim üyesi işlem yaparken dört elli çalışma sistemini öğrenmesi için asiste eder.Vaka planlama, değerlendirme ve yönlendirme üzerine öğretim üyesi ile birebir çalışır. Genel anestezi altında uygulanan tedavileri gözlemler | 4. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Avery, David R., and Ralph E. McDonald. McDonald and Avery's Dentistry for the Child and Adolescent-E-book. Elsevier Health Sciences, 2021. 2. Pinkham, Jimmy R., et al. "Pediatric dentistry." Infancy Through Adolescence 2005. 3. Koch, Goran, et al., eds. Pediatric dentistry: A Clinical approach. John Wiley & Sons, 2017.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Sözlü | 1 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 10 | 30 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 20 | 4 | 80 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |