Anasayfa  »  Diş Hekimliği Fakültesi »  Diş Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PEDODONTİ KLİNİK UYGULAMA DHF563 Beşinci Yıl 0 + K (K=20 saat) 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI13
YARIYILBeşinci Yıl
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Resmiye Ebru Tirali
Doktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli
Doktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar
Öğretim Görevlisi Yeşim Turan
Öğretim Görevlisi Simge Polat
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk hastalarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme tekniklerini her koşulda uygular.
2) Süt dişlerinin restorasyonunda daimi diş ile arasındaki morfolojik farkları gözeterek kavite preparasyonu her koşulda yapar.
3) Çürükten korunma yöntemlerinden fissür örtücü ve flor uygular.
4) Süt ve genç daimi dişlerde pulpa tedavilerini her koşulda uygular.
5) Dental arklarda ve yüz iskelet yapılarında meydana gelen malokluzyon tedavilerinde kullanılabilecek apareyleri her koşulda uygular.
6) Besin maddelerinin büyüme ve gelişime olan sistemik etkilerini ve ağız kavitesi üzerindeki lokal etkilerini görür.
7) Çocukluk dönemine özgü görülen periodontal hastalıkların etiyolojik, patofizyolojik ve klinik özelliklerini tanımlar.
8) Çocukluk hastalıkları ve bu hastalıkların oral klinik bulgularının tanılarını koyarak tedavilerini uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDiş hekimi adaylarına, çocuk ve adölesanların ağız ve diş sağlığını ilgilendiren hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile koruyucu diş hekimliği uygulamaları ve toplum ağız diş sağlığı programlarının planlanması konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan lisans düzeyindeki pedodonti dersleridir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta -Hasta anamnezi alıp değerlendirir.Tedavi planlaması yapar.Radyografi değerlendirir.
2. Hafta -Koruyucu uygulamaların fissür tedavileri, topikal florür uygulamaları bizzat öğrenci tarafından yapılmasını içerir.Komplike restorasyonlar için öğrenci öğretim üyesi işlem yaparken gözlem yapar.Öğrenci hastalara oral hijyen eğitimi verir.
3. Hafta -Öğretim üyesi işlem yaparken dört elli çalışma sistemini öğrenmesi için asiste eder.Vaka planlama, değerlendirme ve yönlendirme üzerine öğretim üyesi ile birebir çalışır. Genel anestezi altında uygulanan tedavileri gözlemler
4. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Avery, David R., and Ralph E. McDonald. McDonald and Avery's Dentistry for the Child and Adolescent-E-book. Elsevier Health Sciences, 2021.
2. Pinkham, Jimmy R., et al. "Pediatric dentistry." Infancy Through Adolescence 2005.
3. Koch, Goran, et al., eds. Pediatric dentistry: A Clinical approach. John Wiley & Sons, 2017.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Sözlü1100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi31030
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati20480
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3  X              
P4      X       X    
P5               
P6               
P7  X   X   X   X   X   X   X   X