Anasayfa  »  Diş Hekimliği Fakültesi »  Diş Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PEDODONTİ DHF467 Dördüncü Yıl (1-1) + 0 1

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI12
YARIYILDördüncü Yıl
AKTS1
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Resmiye Ebru Tirali
Doktor Öğretim Üyesi Onur Gezgin
Doktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli
Doktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar
Öğretim Görevlisi Simge Polat
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk hastalarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme tekniklerini açıklar.
2) Süt dişlerinin restorasyonunda daimi diş ile arasındaki morfolojik farkları gözeterek kavite preparasyon prensiplerini sayar.
3) Çürükten korunmada fissür örtücü ve flor uygulaması gibi yöntemlerin etki mekanizmalarını tanımlar.
4) Süt ve genç daimi dişlerin pulpal patolojilerinin tedavisinde uygulanacak bu dişlere özgü yöntem ve materyalleri tanımlar.
5) Süt ve karma dentisyonda diş kayıplarının etiyolojileri, bunların dental ark gelişimi üzerindeki etkileri ve koruyucu uygulamaları sayar.
6) Beslenmenin ağız, diş ve çevre dokuların üzerindeki etkilerini değerlendirir.
7) Çocukluk döneminde görülen sistemik hastakıkların oral bulgularını sayar.
8) Çocukluk dönemine özgü görülen periodontal hastalıkların etiyolojik, patofizyolojik ve klinik özelliklerini tanımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERdönem 1,2 ve 3te yer alan kurul dersleri
DERS TANIMIDiş hekimi adaylarına, çocuk ve adölesanların ağız ve diş sağlığını ilgilendiren hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile koruyucu dişhekimliği uygulamaları ve toplum ağız diş sağlığı programlarının planlanması konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan lisans düzeyindeki pedodonti dersleridir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuklarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme teknikleri
2. Hafta Çocuklarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme teknikleri
3. Hafta Çocuklarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme teknikleri
4. Hafta Süt dişlerinde kavite prensipleri
5. Hafta Süt dişlerinde kavite prensipleri
6. Hafta Süt dişlerinde kavite prensipleri
7. Hafta Pit ve Fissür örtücüler, koruyucu rezin restorasyonlar
8. Hafta Pit ve Fissür örtücüler, koruyucu rezin restorasyonlar
9. Hafta Pit ve Fissür örtücüler, koruyucu rezin restorasyonlar
10. Hafta Süt dişlerinin erken kaybında yerinin korunması
11. Hafta Süt dişlerinin erken kaybında yerinin korunması
12. Hafta Süt dişlerinde pulpa tedavileri
13. Hafta Süt dişlerinde pulpa tedavileri
14. Hafta Süt dişlerinde pulpa tedavileri
15. Hafta Genç Daimi dişlerde pulpa tedavileri
16. Hafta Genç Daimi dişlerde pulpa tedavileri
17. Hafta Genç Daimi dişlerde pulpa tedavileri
18. Hafta Genç Daimi dişlerde pulpa tedavileri
19. Hafta 1. arasınav
20. Hafta Olgu çözümü
21. Hafta Sistemik ve topikal florür uygulamaları
22. Hafta Sistemik ve topikal florür uygulamaları
23. Hafta Sistemik ve topikal florür uygulamaları
24. Hafta Çocuklarda görülen periodontal hastalıklar
25. Hafta Çocuklarda görülen periodontal hastalıklar
26. Hafta Çocuklarda görülen periodontal hastalıklar
27. Hafta Çocuklarda dengeli beslenme,vitaminler,şeker alkolleri
28. Hafta Çocuklarda dengeli beslenme,vitaminler,şeker alkolleri
29. Hafta Sistemik hastalıkların pedodonti ile ilişkileri
30. Hafta Sistemik hastalıkların pedodonti ile ilişkileri
31. Hafta Sistemik hastalıkların pedodonti ile ilişkileri
32. Hafta Diş renklenmeleri ve tedavileri
33. Hafta Diş renklenmeleri ve tedavileri
34. Hafta Diş renklenmeleri ve tedavileri
35. Hafta 2. arasınav
36. Hafta Olgu Çözümü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Avery, David R., and Ralph E. McDonald. McDonald and Avery's Dentistry for the Child and Adolescent-E-book. Elsevier Health Sciences, 2021.
2. Pinkham, Jimmy R., et al. "Pediatric dentistry." Infancy Through Adolescence 2005.
3. Koch, Goran, et al., eds. Pediatric dentistry: A Clinical approach. John Wiley & Sons, 2017.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi26126
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü31
Toplam İş Yükü / 301,03
Dersin AKTS Kredisi1
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3  X              
P4      X       X    
P5               
P6               
P7  X   X   X   X   X   X   X   X