DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 12 |
YARIYIL | Dördüncü Yıl |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Resmiye Ebru Tirali Doktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli Doktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar Öğretim Görevlisi Yeşim Turan Öğretim Görevlisi Simge Polat
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk hastalarda farmakolojik ve non-farmakolojik davranış yönlendirme tekniklerini öğretim üyesi gözetiminde uygular. 2) Süt dişlerinin restorasyonunu daimi diş ile arasındaki morfolojik farkları gözeterek kavite preperasyonunu öğretim üyesi gözetiminde yapar. 3) Çürükten korunma yöntemlerinden fissür örtücü ve florürü öğretim üyesi gözetiminde uygular. 4) Süt ve genç daimi dişlerde pulpa tedavi uygulamalarını gözlemler. 5) Dental arklarda ve yüz iskelet yapılarında meydana gelen malokluzyon tedavilerinde kullanılabilecek apareylerin uygulamalarını gözlemler. 6) Besin maddelerinin büyüme ve gelişime olan sistemik etkilerini ve ağız kavitesi üzerindeki lokal etkilerini görür. 7) Çocukluk hastalıkları ve bu hastalıkların oral klinik bulgularını gözlemler. 8) Çocukluk dönemi periodontal hastalıklarının oluşum mekanizmalarını, klinik bulgularını ve tedavilerini gözlemler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Diş hekimi adaylarına, çocuk ve adölesanların ağız ve diş sağlığını ilgilendiren hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile koruyucu dişhekimliği uygulamaları ve toplum ağız diş sağlığı programlarının planlanması konusunda bilgi kazandırmayı amaçlayan lisans düzeyindeki pedodonti dersleridir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | -Hasta anamnezi alıp değerlendirir.Tedavi planlaması yapar.Radyografi değerlendirir. | 2. Hafta | -Koruyucu uygulamaların fissür tedavileri, topikal florür uygulamaları bizzat öğrenci tarafından yapılmasını içerir. Komplike restorasyonlar için öğrenci öğretim üyesi işlem yaparken gözlem yapar.Öğrenci hastalara oral hijyen eğitimi verir. | 3. Hafta | -Öğretim üyesi işlem yaparken dört elli çalışma sistemini öğrenmesi için asiste eder.Vaka planlama, değerlendirme ve yönlendirme üzerine öğretim üyesi ile birebir çalışır. | 4. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Avery, David R., and Ralph E. McDonald. McDonald and Avery's Dentistry for the Child and Adolescent-E-book. Elsevier Health Sciences, 2021. 2. Pinkham, Jimmy R., et al. "Pediatric dentistry." Infancy Through Adolescence 2005. 3. Koch, Goran, et al., eds. Pediatric dentistry: A Clinical approach. John Wiley & Sons, 2017.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Sözlü | 1 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 10 | 30 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 20 | 4 | 80 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |