Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ EYP731 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimde fırsat eşitliği ve sosyal politika ilişkisini kavrar.
2) Eğitimde fırsat eşitliği kavramını sosyolojik ve ekonomik açıdan irdeler.
3) Bu anlamda MEB politikalarını ve yapısını analiz eder.
4) Fırsat eşitliği konulu bilimsel araştırmaların sonuçlarını kullanarak yeni öneriler geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitimde fırsat eşitliğine ilişkin olgu ve kuramlarını tanımak ve değerlendirmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Sosyal politikalar/ Temel Kavramlar-Eğitim Hakkı
2. Hafta Fırsat Eşitliği kavramının kuramsal temelleri
3. Hafta Sosyolojik Bir Sorun Alanı Olarak Eğitimde Eşitlik ? Eşitsizlik
4. Hafta Eğitimde Eşitlik ? Eşitsizliğin Ekonomik Çözümlemesi
5. Hafta Sosyal Adalet ve Eğitim
6. Hafta Okul başarısı temelli Eşitsizlik
7. Hafta Eğitime Erişim Temelli Eşitsizlik
8. Hafta Coğrafi Konum Temelli Eştisizlik
9. Hafta Ulusal Politikalarda Fırsat Eşitliği
10. Hafta Ulusal Politikalarda Fırsat Eşitliği
11. Hafta Uluslararası Politikalarda Fırsat Eşitliği
12. Hafta Uluslararası Politikalarda Fırsat Eşitliği
13. Hafta Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
14. Hafta Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMilli Eğitim Şura Kararları, Talim Terbiye Başkanlığı, MEB: Ankara.
OECD (1994). The dynamics of education policymaking: Case studies of Burkino Faso, Jordan, Peru, and Thailand. The World Bank: Washington D.C.
OECD Raporları
Dünya Bankası Raporları
MEB Stratejik Planları
Kalkınma Planları
ERG Raporları
Ferreira, F. H., & Gignoux, J. (2010). Eğitimde fırsat eşitsizliği: Türkiye örneği. TC Cumhuriyeti DPT ve Dünya Bankası Refah ve Sosyal Politika Analitik Çalışma Programı. Çalışma Raporu, 4.Witty, G. (2006). Making sense of education policy. London: Sage.S
Shah, M., & Whiteford, G. (Eds.). (2016). Bridges, pathways and transitions: International innovations in widening participation. Chandos Publishing.
Lewin, K. M. (2007). Improving access, equity and transitions in education: Creating a research agenda.
Ünal, L. I., & Özsoy, S. (1999). Modern Türkiye?nin Sisyphos miti: Eğitimde fırsat eşitliği. F. Gök (Ed.), 75, 39-72.
Secada, W. G. (Ed.). (1989). Equity in education. Falmer Press.
İlgili yurt içi yurt dışı makale ve çalışmalar.
-National and International Journal Articles to be assigned
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev420
Proje140
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11010
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler41040
Proje18080
Toplam İş Yükü282
Toplam İş Yükü / 309,4
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2        X
P3        X
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9      X   X
P10       
P11       
P12       
P13       
P14      X   X
P15       
P16       
P17       
P18      X   X
P19       
P20       
P21      X   X
P22      X   X