Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim araştırmalarında nitel araştırma yöntemlerine hakim olur. 2) Farklı nitel veri toplama yöntemlerini kavrar. 3) Nitel araştırmacının konumuna dair içgörü kazanır. 4) Nİtel araştırma sonuçlarını analiz eder. 5) Nitel araştırma tekniğiyle bir araştırma tasarlar ve tamamlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Nitel araştırma ve analiz
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Nitel araştırmanın Paradigmatik Temelleri
2. Hafta
Nitel Araştırma Çeşitleri
3. Hafta
Durum Çalışmaları
4. Hafta
Etnografik Çalışmalar
5. Hafta
Fenomenolojik Çalışmalar
6. Hafta
Eylem Araştırmaları
7. Hafta
Dokuman Çalışmaları
8. Hafta
Veri Toplama Yöntemleri
9. Hafta
Veri Toplama Yöntemleri
10. Hafta
Veri Analiz Yöntemleri
11. Hafta
Veri Analiz Yöntemleri
12. Hafta
Verilerin raporlanması
13. Hafta
Araştırmacının Konumu ve Yansıtıcılığı
14. Hafta
Araştırma sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Marshall, C., & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. Sage publications. Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. John Wiley & Sons, Ltd. Shapiro, I. "Problems, Methods, and Theories in Political Science, or: What's Wrong with Political Science and What to Do About it." In Problems and Methods in the Study of Politics. Edited by I. Shapiro, R. M. Smith, and T. E. Masoud. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2004. ISBN: 9780521539432. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yin, R. K. (2013). Case study research: Design and methods. Sage publications. -National and International Journal Articles to be assigned