Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ EYP710 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim araştırmalarında nitel araştırma yöntemlerine hakim olur.
2) Farklı nitel veri toplama yöntemlerini kavrar.
3) Nitel araştırmacının konumuna dair içgörü kazanır.
4) Nİtel araştırma sonuçlarını analiz eder.
5) Nitel araştırma tekniğiyle bir araştırma tasarlar ve tamamlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMINitel araştırma ve analiz
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Nitel araştırmanın Paradigmatik Temelleri
2. Hafta Nitel Araştırma Çeşitleri
3. Hafta Durum Çalışmaları
4. Hafta Etnografik Çalışmalar
5. Hafta Fenomenolojik Çalışmalar
6. Hafta Eylem Araştırmaları
7. Hafta Dokuman Çalışmaları
8. Hafta Veri Toplama Yöntemleri
9. Hafta Veri Toplama Yöntemleri
10. Hafta Veri Analiz Yöntemleri
11. Hafta Veri Analiz Yöntemleri
12. Hafta Verilerin raporlanması
13. Hafta Araştırmacının Konumu ve Yansıtıcılığı
14. Hafta Araştırma sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMarshall, C., & Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. Sage publications.
Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. John Wiley & Sons, Ltd.
Shapiro, I. "Problems, Methods, and Theories in Political Science, or: What's Wrong with Political Science and What to Do About it." In Problems and Methods in the Study of Politics. Edited by I. Shapiro, R. M. Smith, and T. E. Masoud. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2004. ISBN: 9780521539432.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Yin, R. K. (2013). Case study research: Design and methods. Sage publications.
-National and International Journal Articles to be assigned
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje130
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık7749
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Seminer (hazırlık dahil)16060
Toplam İş Yükü274
Toplam İş Yükü / 309,13
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4        X   X
P5          X
P6        X   X
P7        X   X
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14      X   X   X
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20         
P21         
P22        X   X