Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM YÖNETİMİNDE ALAN ARAŞTIRMALARI EYP706 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Alana özgü ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmaların analizini yapabilir,
2) Farklı araştırma yöntemlerinin alanda kullanabilir
3) Alanla ilgili makale yazabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAlanda gerçekleştirilen bilimsel çalışmaları içerik, nitelik ve yöntem bakımından değerlendirme yoluyla, öğrencilere alandaki geleneksel ve alternatif çalışma alanları, araştırma süreçleri ve bulgulara ilişkin farkındalık kazandıran bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta Bilimsel araştırma süreci
3. Hafta Eğitim yönetiminin epistemolojik temelleri
4. Hafta Bilimsel araştırma yöntemlerinin tekrarı
5. Hafta Bilimsel araştırma yöntemlerinin tekrarı
6. Hafta Eğitim yönetimi alanında yapılan araştırmaların analizi
7. Hafta Eğitim yönetimi alanında yapılan araştırmaların analizi
8. Hafta Eğitim yönetimi alanında yapılan araştırmaların analizi
9. Hafta Eğitim yönetimi alanında bir araştırma tasarlama
10. Hafta Akademik yazım kuralları
11. Hafta Kavramsal bir makale yazma çalışması
12. Hafta Kavramsal bir makale yazma çalışması
13. Hafta Kavramsal bir makale yazma çalışmas
14. Hafta Degerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGray, D.L, & Smith, A.E. (2007). Case studies in 21st century school administration: Addressing challenges for educational administration. Thousand Oaks, CA: Sage
Hoy, W. K. & Miskel, C. (1991). Educational administration: theory research and practice. New York: McGraw-Hill.
Kowalski, T.J. (2008). Case studies on educational administration (5th edition). Boston, MA: Pearson Education Inc.
Punch, K. (2000) Developing effective research proposals. London: Sage.
Creswell, J. (2011). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th Ed). Toronto: Pearson.
Krathwohl, D. R. (1998). Methods of educational and social science research: An integrated approach (2nd ed.). England: Longman.
Salkind, N. J. (2003). Exploring Research (5th ed.) Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
Creswell, J. W. (1994). Research design: Qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks, CA: Sage.

Ders sorumlusu ve öğrenciler tarafından secilen makaleler/rapor ve tezler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev530
Proje150
Makale Sunuşu120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler5525
Atolye Çalışması51050
Evde Hazırla Uygulaması21020
Seminer (hazırlık dahil)17070
Toplam İş Yükü277
Toplam İş Yükü / 309,23
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5      X
P6      X
P7    X   X
P8      X
P9    X   X
P10     
P11      X
P12      X
P13  X   X   X
P14     
P15     
P16      X
P17     
P18     
P19      X
P20     
P21     
P22  X   X   X