Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Alana özgü ulusal ve uluslararası bilimsel çalışmaların analizini yapabilir, 2) Farklı araştırma yöntemlerinin alanda kullanabilir 3) Alanla ilgili makale yazabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Alanda gerçekleştirilen bilimsel çalışmaları içerik, nitelik ve yöntem bakımından değerlendirme yoluyla, öğrencilere alandaki geleneksel ve alternatif çalışma alanları, araştırma süreçleri ve bulgulara ilişkin farkındalık kazandıran bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders tanıtımı
2. Hafta
Bilimsel araştırma süreci
3. Hafta
Eğitim yönetiminin epistemolojik temelleri
4. Hafta
Bilimsel araştırma yöntemlerinin tekrarı
5. Hafta
Bilimsel araştırma yöntemlerinin tekrarı
6. Hafta
Eğitim yönetimi alanında yapılan araştırmaların analizi
7. Hafta
Eğitim yönetimi alanında yapılan araştırmaların analizi
8. Hafta
Eğitim yönetimi alanında yapılan araştırmaların analizi
9. Hafta
Eğitim yönetimi alanında bir araştırma tasarlama
10. Hafta
Akademik yazım kuralları
11. Hafta
Kavramsal bir makale yazma çalışması
12. Hafta
Kavramsal bir makale yazma çalışması
13. Hafta
Kavramsal bir makale yazma çalışmas
14. Hafta
Degerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gray, D.L, & Smith, A.E. (2007). Case studies in 21st century school administration: Addressing challenges for educational administration. Thousand Oaks, CA: Sage Hoy, W. K. & Miskel, C. (1991). Educational administration: theory research and practice. New York: McGraw-Hill. Kowalski, T.J. (2008). Case studies on educational administration (5th edition). Boston, MA: Pearson Education Inc. Punch, K. (2000) Developing effective research proposals. London: Sage. Creswell, J. (2011). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th Ed). Toronto: Pearson. Krathwohl, D. R. (1998). Methods of educational and social science research: An integrated approach (2nd ed.). England: Longman. Salkind, N. J. (2003). Exploring Research (5th ed.) Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall. Creswell, J. W. (1994). Research design: Qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks, CA: Sage.
Ders sorumlusu ve öğrenciler tarafından secilen makaleler/rapor ve tezler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
5
30
Proje
1
50
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
5
5
25
Atolye Çalışması
5
10
50
Evde Hazırla Uygulaması
2
10
20
Seminer (hazırlık dahil)
1
70
70
Toplam İş Yükü
277
Toplam İş Yükü / 30
9,23
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ