DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Halil Giray Berberoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimsel araştırma metotlarını dikkate alarak okudukları araştırma makalelerini değerlendirecekler, 2) Bir araştırma önerisi hazırlayacaklar, 3) Araştırma için gerekli istatistiksel teknikleri araştırma problemleri ile ilişkilendirecekler, 4) Karma araştırma yöntemlerinin ne zaman ve ne amaçla kullanıldığını kavrayacaklardır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders genel olarak doktora düzeyinde daha önce araştırma dersi almış ve tez aşamasına hazırlanmakta olan öğrenciler için tasarlanmıştır. Derste öğrenciler tez konularına yönelik olarak daha önce yapılmış araştırma makaleleri üzerinden değerlendirme yapacaklardır. Verilen bir araştırma sorusunun yöntemini tasarlayıp gerekli istatistiksel analizleri dikkate alarak irdeleyeceklerdir. Öğrenciler okudukları araştırma makalelerine yönelik irdeleyici (reflective) yazılar hazırlayacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Araştırmanın doğası, Bilgiye ulaşmanın yolları, araştırma türleri ve genel araştırma yöntemleri | 2. Hafta | Araştırmanın amacı, problemi, araştırma sorusu, iyi bir araştırma sorusunda olması gereken özellikler | 3. Hafta | Araştırmada değişken, hipotez, hipotez istatistik ilişkisi | 4. Hafta | Araştırma ve etik. Temel etik prensipler | 5. Hafta | Literatür taraması ve yöntemleri | 6. Hafta | Örneklem seçimi ve metodları | 7. Hafta | Araştırmada ölçme araçları kullanımı. Araçlarla toplanan verilerin işlenmesi ve kullanılan araçların teknik özellikleri. Puan tanımı, ölçüt dayanaklı ve norm dayanaklı araçlar | 8. Hafta | Araçlardan elde edilen puanların geçerlik ve güvenirliği | 9. Hafta | Araçlardan elde edilen puanların geçerlik ve güvenirliği (devam) | 10. Hafta | Araştırmanın iç geçerliği ve etkileyen faktörler. İç geçerliği arttırmanın yolları | 11. Hafta | Nitel araştırmalar ve karma araştırma yaklaşımları | 12. Hafta | Nicel araştırma yöntemleri: Deneysel yöntemler ve kullanılan istatistiksel yöntemler | 13. Hafta | Nicel araştırma yöntemleri: Korelatif ve karşılaştıma araştırmaları ve kullanılan istatistiksel yöntemler | 14. Hafta | Nicel araştırma yöntemleri: Alan taramaları ve kullanılan istatistiksel yöntemler | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Frankel, J.R., Wallen, N.E. (2009). How to Design and Evaluate Research in Education. Boston:McGraw Hill
APA Yazım Kılavuzu |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | Kısa Sınavlara hazırlık | 5 | 2 | 10 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 5 | 3 | 15 | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Ödevler | 4 | 6 | 24 | Proje | 1 | 60 | 60 | Kısa Sınavlar | 5 | 2 | 10 | Makale İnceleme | 5 | 3 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |