Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM POLİTİKALARI ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ EYP701 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) geniş ölçekli durum belirleme uygularının analizlerinde tek değişkenli ve çok değişkenli analizleri uygular,
2) eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili raporları değerlendirir,
3) eğitim politikasında karar almaya yönelik geniş ölçekli durum belirleme uygulamalarının veri analizini yapar,
4) SPSS paket programını etkili şekilde kullanır,
5) Veri analizi sonuçlarına dayalı eğitim politikası raporu hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, ulusal ve uluslararası geniş ölçekli durum belirleme çalışmalarından elde edilen verilerin değerlendirilmesinde tek değişkenli ve çok değişkenli analizler hakkında derinlemesine bilgi sağlamak için tasarlanmıştır. Derste temel olarak eğitim politikalarında karar almaya yönelik yapılan araştırmalar ve bu araştırmaların sonuçlarına odaklanılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Betimsel istatistikler ve merkezi limit teoreme genel bakış
2. Hafta Tek değişkenli analizlere genel bakış
3. Hafta Tip 1 ve Tip 2 Hata, Güç ve Etki Büyüklüğü
4. Hafta Varyans analizi modelleri
5. Hafta Varyans analizi alıştırmaları
6. Hafta Çok değişkenli desenlere giriş
7. Hafta İki grup çok değişkenli varyans analizi
8. Hafta K grup çok değişkenli varyans analizi
9. Hafta Regresyon modelleri ve eğitim politikalarına yönelik araştırmalarda kullanımı
10. Hafta Basit lineer ve çoklu regresyon analizi
11. Hafta Lojistik regresyon ve yol analizi
12. Hafta Örtük değişkenli modeller
13. Hafta Hiyerarşik Lineer Modelleme, Veri Madenciliği
14. Hafta Regresyon modellerinde alıştırmalar
15. Hafta Regresyon modellerinde alıştırmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARStevens, J. (2009). Applied Multivariate Statistics fort he Social Sciences. New York: Routledge

Hinkle, D. H. (2003). Applied Statistics in Behavioral Sciences. New York: Houghton Mifflin Company

Joreskog,K.G., Sorbom,D. (1993). Structural equation modeling with the SIMPLIS command language. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.

Raudenbush,S.W., Bryk,A.S., Cheong, Y.F., Congdon Jr. R. (2001).Hierarchical linear and non-linear modeling. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİDönem boyunca öğrencilerin veri analizi projelerini ve eğitim politikası raporunu başarılı bir şekilde tamamlamaları beklenmektedir. Veri analizi projesinde PISA, TIMSS ya da OECD, diğer ulusal uluslararası geniş ölçekli durum belirleme uygulamalarına yönelik çalışmalarından elde edilecek veri setinin analiz edilmesini içermektedir. Analizlerden elde edilen sonuçlar eğitim politikası raporu oluşturmada kullanılacaktır. Bu iki proje öğrencilerin performansını değerlendirmede kullanılacaktır. Dönem boyunca öğrencilerden projelerini sunmaları da beklenmektedir. Dersin devamlılığı ve konuların sürekliliği için derse ve sınıf içi uygulamalara düzenli katılım gösterilmesi önerilmektedir. ,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik150
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11212
Kısa Sınavlara hazırlık339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar14228
Final Sınavı11515
Ödevler6636
Kısa Sınavlar5210
Rapor yazma10660
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18  X   X   X   X   X
P19         
P20  X   X   X   X   X
P21         
P22