Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) geniş ölçekli durum belirleme uygularının analizlerinde tek değişkenli ve çok değişkenli analizleri uygular, 2) eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili raporları değerlendirir, 3) eğitim politikasında karar almaya yönelik geniş ölçekli durum belirleme uygulamalarının veri analizini yapar, 4) SPSS paket programını etkili şekilde kullanır, 5) Veri analizi sonuçlarına dayalı eğitim politikası raporu hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, ulusal ve uluslararası geniş ölçekli durum belirleme çalışmalarından elde edilen verilerin değerlendirilmesinde tek değişkenli ve çok değişkenli analizler hakkında derinlemesine bilgi sağlamak için tasarlanmıştır. Derste temel olarak eğitim politikalarında karar almaya yönelik yapılan araştırmalar ve bu araştırmaların sonuçlarına odaklanılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Betimsel istatistikler ve merkezi limit teoreme genel bakış
2. Hafta
Tek değişkenli analizlere genel bakış
3. Hafta
Tip 1 ve Tip 2 Hata, Güç ve Etki Büyüklüğü
4. Hafta
Varyans analizi modelleri
5. Hafta
Varyans analizi alıştırmaları
6. Hafta
Çok değişkenli desenlere giriş
7. Hafta
İki grup çok değişkenli varyans analizi
8. Hafta
K grup çok değişkenli varyans analizi
9. Hafta
Regresyon modelleri ve eğitim politikalarına yönelik araştırmalarda kullanımı
10. Hafta
Basit lineer ve çoklu regresyon analizi
11. Hafta
Lojistik regresyon ve yol analizi
12. Hafta
Örtük değişkenli modeller
13. Hafta
Hiyerarşik Lineer Modelleme, Veri Madenciliği
14. Hafta
Regresyon modellerinde alıştırmalar
15. Hafta
Regresyon modellerinde alıştırmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Stevens, J. (2009). Applied Multivariate Statistics fort he Social Sciences. New York: Routledge
Hinkle, D. H. (2003). Applied Statistics in Behavioral Sciences. New York: Houghton Mifflin Company
Joreskog,K.G., Sorbom,D. (1993). Structural equation modeling with the SIMPLIS command language. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.
Raudenbush,S.W., Bryk,A.S., Cheong, Y.F., Congdon Jr. R. (2001).Hierarchical linear and non-linear modeling. Lincolnwood: Scientific Software International, Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Dönem boyunca öğrencilerin veri analizi projelerini ve eğitim politikası raporunu başarılı bir şekilde tamamlamaları beklenmektedir. Veri analizi projesinde PISA, TIMSS ya da OECD, diğer ulusal uluslararası geniş ölçekli durum belirleme uygulamalarına yönelik çalışmalarından elde edilecek veri setinin analiz edilmesini içermektedir. Analizlerden elde edilen sonuçlar eğitim politikası raporu oluşturmada kullanılacaktır. Bu iki proje öğrencilerin performansını değerlendirmede kullanılacaktır.
Dönem boyunca öğrencilerden projelerini sunmaları da beklenmektedir. Dersin devamlılığı ve konuların sürekliliği için derse ve sınıf içi uygulamalara düzenli katılım gösterilmesi önerilmektedir.
,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
1
50
Proje
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
12
12
Kısa Sınavlara hazırlık
3
3
9
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
1
14
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
14
2
28
Final Sınavı
1
15
15
Ödevler
6
6
36
Kısa Sınavlar
5
2
10
Rapor yazma
10
6
60
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ