DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) nitel araştırma geleneğine ilişkin bir içgörü kazanır 2) nitel araştırma ile ilgili bir araştırma önerisi hazırlar 3) nitel araştırma metotlarını kullanarak araştırma yapar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, öğrencilerin nitel araştırma hakkında iç görü kazanmalarını sağlamaktır.
Bunun yanı sıra, nitel araştırma teknikleri kullanılarak öğrencilere araştırma yaptırtmak ve
yayınlatmak amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bilimsel Araştırma Paradigmaları | 2. Hafta | Nitel Araştırmanın Temelleri/Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması | 3. Hafta | Nitel Araştırmanın Planlanması | 4. Hafta | Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik | 5. Hafta | Nitel Araştırmada Araştırmacı Davranışına İlişkin Bazı İlkeler | 6. Hafta | Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri. I. Görüşme | 7. Hafta | Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. II. Gözlem | 8. Hafta | Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. III. Dokuman. | 9. Hafta | Nitel Araştırmalarda Veri Analizi. | 10. Hafta | Durum. (Örnek Olay) çalışması | 11. Hafta | Retrospektif ve introspektif araştırmalar | 12. Hafta | Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması | 13. Hafta | Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması | 14. Hafta | Araştırmaların Sunulması | 15. Hafta | Araştırmaların Sunulması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing from Five Approaches. Sage Publications: New Jersey. Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber. (Ed: Turan, S.). Nobel Yayınları: Ankara. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication. Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury Park, CA: Sage Publication. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık: Ankara.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Toplam(%) | | 20 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 7 | 7 | 49 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 7 | 49 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 200 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |