Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YÜKSEKÖĞRETİMDE YÖNETİM EYDU647 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Servet Özdemir
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yükseköğretimin yönetiminin özelliklerini anlar.
2) Örgüt türleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlar.
3) Farklı yönetim teorileri açısından yükseköğretim kurumlarını analiz eder
4) Yükseköğretimin yönetiminde nasıl etkili liderlik yapılacağına dair öneriler sunar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDers kapsamında, dünyada ve Türkiyede yükseköüretim yönetim sistemleri ve modelleri, yükseköğretimde liderlik ve yönetim, yükseköğretimde araştırma konuları, yükseköğretimde sorunlar ve çözümler konuları lee alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yönetimle ilgili kavramlar ve yönetim teorileri
2. Hafta Yükseköğretimin tarihi
3. Hafta Yönetim süreçleri
4. Hafta Örgütsel davranış
5. Hafta Örgüt kültürü ve iklimi
6. Hafta Kaynakların yönetimi
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Bütçeleme sistemleri
9. Hafta Yükseköğretimde liderlik
10. Hafta İnsan kaynaklarının yönetimi
11. Hafta Kalite standartları ve performans değerlendirme
12. Hafta Örgütsel değişim
13. Hafta Yükseköğretime ilişkin dünyadaki eğilimler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSmart, J. C. (2009). Higher education: Handbook of theory and research. Dordrecht : Springer Netherlands
Ertürk, M. (2009). İşletmelerde yönetim ve organizasyon. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Okçabol, R. (2007). Yükseköğretim sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınevi.
Balderston, F. E. (1995). Managing today?s university. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Bowen, W. G.&Shapiro, H.T. (1998). Universities and their leadership. New Jersey: Princeton University Press.
Marc, J. G. &Simon, H. A. (1959). Organizations. USA: J. Wiley&Sons.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler6530
Portfolyo13030
Toplam İş Yükü199
Toplam İş Yükü / 306,63
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2      X  
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6       
P7    X   X  
P8       
P9       
P10       
P11       
P12        X
P13       
P14       
P15       
P16       
P17        X
P18      X  
P19