DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Servet Özdemir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yükseköğretimin yönetiminin özelliklerini anlar. 2) Örgüt türleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlar. 3) Farklı yönetim teorileri açısından yükseköğretim kurumlarını analiz eder 4) Yükseköğretimin yönetiminde nasıl etkili liderlik yapılacağına dair öneriler sunar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Ders kapsamında, dünyada ve Türkiyede yükseköüretim yönetim sistemleri ve modelleri, yükseköğretimde
liderlik ve yönetim, yükseköğretimde araştırma konuları, yükseköğretimde sorunlar ve
çözümler konuları lee alınacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yönetimle ilgili kavramlar ve yönetim teorileri | 2. Hafta | Yükseköğretimin tarihi | 3. Hafta | Yönetim süreçleri | 4. Hafta | Örgütsel davranış | 5. Hafta | Örgüt kültürü ve iklimi | 6. Hafta | Kaynakların yönetimi | 7. Hafta | ARA SINAV | 8. Hafta | Bütçeleme sistemleri | 9. Hafta | Yükseköğretimde liderlik | 10. Hafta | İnsan kaynaklarının yönetimi | 11. Hafta | Kalite standartları ve performans değerlendirme | 12. Hafta | Örgütsel değişim | 13. Hafta | Yükseköğretime ilişkin dünyadaki eğilimler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Smart, J. C. (2009). Higher education: Handbook of theory and research. Dordrecht : Springer Netherlands Ertürk, M. (2009). İşletmelerde yönetim ve organizasyon. İstanbul: Beta Basım Yayım. Okçabol, R. (2007). Yükseköğretim sistemimiz. Ankara: Ütopya Yayınevi. Balderston, F. E. (1995). Managing today?s university. San Francisco: Jossey-Bass Publishers. Bowen, W. G.&Shapiro, H.T. (1998). Universities and their leadership. New Jersey: Princeton University Press. Marc, J. G. &Simon, H. A. (1959). Organizations. USA: J. Wiley&Sons. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 6 | 5 | 30 | Portfolyo | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 199 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,63 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |