Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR DEVELOPMENT BUSU567 - 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kişiler arası ilişkilerde farkındalık sahibi olur
2) Kendi kişisel özellikleri hakkında farkındalık sahibi olur
3) Başkalarının davranış nedenlerini analiz edebilir
4) Takım üyesi olarak farkındalık sahibidir
5) Takım çalışmalarında ortaya çıkan rol çatışmalarının çözümlenmesi için gerekli becerilere sahiptir
6) Akran, ast ve üst ilişkilerinde ortaya çıkan çatışmaları yönetme becerilerine sahiptir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖncelikle bireyin özelliklerini, davranışlarını ve örgütlerde oynadığı rolleri ele alan ders, grup oluşumlarını ve davranışlarını irdeler. Buradan yola çıkarak, bireylere ilişkin öğrenme ve özendirme kuramlarını, liderlik yaklaşımlarını, bireysel ve grupsal karar alma yöntemlerini, gücün kazanılması ve kullanılmasını, bireyler arası iletişimi ve çatışmayı tartışır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Grup çalışması
2. Hafta Kılıçbalığı, arılar, sinekler, kazlar ve deniz kızları
3. Hafta Yöneticinin birey olarak konumu: Öğrenme ve davranış geliştirme gereksinmesi
4. Hafta Yöneticinin kendini tanıması: Jung'un tipolojisine giriş
5. Hafta Benliğin farkında oluş
6. Hafta Değişmeye direnme: Belirsizliğe hoşgörü ve denetim odağı
7. Hafta Kişilerarası ilişkilerde eğilim ve davranışlar
8. Hafta Bireysel gerginliğin yönetimi
9. Hafta Yaratıcı sorun çözümü
10. Hafta Yaratıcı sorun çözümü uygulamaları
11. Hafta Kültürler arası farklılaşma ve yönetim
12. Hafta Güç ve politika: Farklılıkları nasıl yönetirsiniz?
13. Hafta Liderlik
14. Hafta Ödev Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRobbins, Stephen P. 2003. Organizational Behavior (10th edition). New Jersey: Prentice Hall.

Sargut, A. Selami. 2001. Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim. Ankara: İmge Yayınevi.

Johnson, Spencer.1999. Peynirimi Kim Kaptı? İstanbul: Epsilon Yayınları.

Gladwell, M. 2008. Outliers: The story of success. New York: Little, Brown and Company.
Peters, T. J. ve R. H. Waterman. 1995. Yönetme ve Yükselme Sanatı: Mükemmeli Arayış. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi15050
Final Sınavına Hazırlık18080
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı13030
Ödevler13030
Proje13535
Toplam İş Yükü239
Toplam İş Yükü / 307,96
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16