Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kişiler arası ilişkilerde farkındalık sahibi olur 2) Kendi kişisel özellikleri hakkında farkındalık sahibi olur 3) Başkalarının davranış nedenlerini analiz edebilir 4) Takım üyesi olarak farkındalık sahibidir 5) Takım çalışmalarında ortaya çıkan rol çatışmalarının çözümlenmesi için gerekli becerilere sahiptir 6) Akran, ast ve üst ilişkilerinde ortaya çıkan çatışmaları yönetme becerilerine sahiptir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öncelikle bireyin özelliklerini, davranışlarını ve örgütlerde oynadığı rolleri ele alan ders, grup oluşumlarını ve davranışlarını irdeler. Buradan yola çıkarak, bireylere ilişkin öğrenme ve özendirme kuramlarını, liderlik yaklaşımlarını, bireysel ve grupsal karar alma yöntemlerini, gücün kazanılması ve kullanılmasını, bireyler arası iletişimi ve çatışmayı tartışır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Grup çalışması
2. Hafta
Kılıçbalığı, arılar, sinekler, kazlar ve deniz kızları
3. Hafta
Yöneticinin birey olarak konumu: Öğrenme ve davranış geliştirme gereksinmesi
4. Hafta
Yöneticinin kendini tanıması: Jung'un tipolojisine giriş
5. Hafta
Benliğin farkında oluş
6. Hafta
Değişmeye direnme: Belirsizliğe hoşgörü ve denetim odağı
7. Hafta
Kişilerarası ilişkilerde eğilim ve davranışlar
8. Hafta
Bireysel gerginliğin yönetimi
9. Hafta
Yaratıcı sorun çözümü
10. Hafta
Yaratıcı sorun çözümü uygulamaları
11. Hafta
Kültürler arası farklılaşma ve yönetim
12. Hafta
Güç ve politika: Farklılıkları nasıl yönetirsiniz?
13. Hafta
Liderlik
14. Hafta
Ödev Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Robbins, Stephen P. 2003. Organizational Behavior (10th edition). New Jersey: Prentice Hall.
Sargut, A. Selami. 2001. Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim. Ankara: İmge Yayınevi.
Johnson, Spencer.1999. Peynirimi Kim Kaptı? İstanbul: Epsilon Yayınları.
Gladwell, M. 2008. Outliers: The story of success. New York: Little, Brown and Company. Peters, T. J. ve R. H. Waterman. 1995. Yönetme ve Yükselme Sanatı: Mükemmeli Arayış. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Toplam(%)
20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
20
Finalin Başarıya Oranı(%)
80
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
50
50
Final Sınavına Hazırlık
1
80
80
Ders Saati
14
1
14
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
30
30
Ödevler
1
30
30
Proje
1
35
35
Toplam İş Yükü
239
Toplam İş Yükü / 30
7,96
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ