Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplam kalite yönetiminin anlamı ve tarihsel gelişimini bilir 2) Türkiye'de uygulanan toplam kalite çalışmaları hakkında bilgi sahibidir. 3) Kalite yönetimine ilişkin temel bilgilere sahip olurlar. 4) Kalite yönetimi ile ilgili sorun çözme araçlarını kullanabilir ve uygulamaları yapabilirler. 5) Proses, sistem, sürekli iyileştirme, sorun çözme, izleme, ölçme ve değerlendirme kavramlarını kullanabilme yetkinliğine erişirler. 6) Uluslar arası kalite standartlarına ilişkin bilgiye sahip olurlar. 7) Finansal ölçüm, performans ölçümü, iç ve dış denetim, ürün gerçekleştirme, satın alma, ölçme analiz değerlendirme, izleme ve ölçme içeriği geliştirebilirler. 8) Direkt ve indirekt prosesler arasında işbirliği, bilgi alışverişi, disiplinlerarası takım çalışmaları, doğrulama, geçerlilik, dokümantasyon, sürekli iyileştirme konularında beceri kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dersin hedefi öğrencilere yönetsel beceri kazandırmak amacıyla kalite yönetimine ilişkin temel bilgileri vermek ve öğrencinin alanına ilişkin kalite yönetiminin sorun çözme araçları ile uygulama yapmasını sağlamaktır. Günümüzde kalite yönetimine ilişkin geliştirilen ve pratik kullanım kolaylığı sağlayan araçlar mevcuttur. Ancak, bu araçların uygun kuramsal çerçevelerle bütünleştirilerek öğrenciye aktarılması ve günlük sorunları çözmek amacıyla kullanılabilir hale gelmesi gerekmektedir. Dersin temel düşüncesi, öğrencilerin örnek olay çözümlerinde ve gerçek sorunlarla karşı karşıya kaldıkları staj vb. ortamlarda ve sonuçta da çalışma hayatında hızlı, yaratıcı ve uygulanabilir çözümler üretirken kullanabilecekleri kalite yönetimine ilişkin araçları kullanabilmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Ön Testin Tartışılması, Kalite Sisteminin Evrimi, Geleneksel Yapı