DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama araştırması ve karar verme arasındaki ilişkiyi anlar. 2) Pazarlama problemini araştırma sorusuna dönüştürebilir. 3) Pazarlama araştırması sürecinin nasıl yürütüleceğini bilir. 4) Hangi pazar koşullarında ne tür araştırmanın yapılacağını ve bu koşulların yürütülen araştırma üzerindeki etkisini anlar. 5) Açıklayıcı ve sonuç çıkarıcı araştırmalar arasındaki farkı bilir. 6) Alternatif araştırma tasarımlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir. 7) Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerinin alanlarını, uygulanabilirlikleri ve sınırlılıklarıyla birlikte kavrayabilir. 8) Veri toplayabilir, analiz edebilir ve sonuçları yorumlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | İŞLE535 Pazarlama Planlaması ve İŞLE534 Tüketici Davranışları |
DERS TANIMI | Ders temel olarak pazarlama araştırmalarının amaçlarını ve süreçlerini inceler. Araştırma amaçlarının oluşturulması, yöntem, araştırma tasarımı, örneklem, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile elde edilen sonuçların pazarlama kararlarında uygulanması konuları üzerinde durulur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı ve pazarlama araştırmasına giriş | 2. Hafta | Pazarlama araştırmasi süreci | 3. Hafta | Araştırma tasarımı | 4. Hafta | Açıklayıcı araştırma tasarımı: Niteliksel araştırma | 5. Hafta | Tanımlayıcı ve nedensel araştırma tasarımı | 6. Hafta | Ölçüm ve ölçekleme | 7. Hafta | Anket formu tasarımı | 8. Hafta | Ödev | 9. Hafta | Örnekleme | 10. Hafta | Alan araştırması, SPSS Lab | 11. Hafta | Betimleyici istatistikler, SPSS LAb | 12. Hafta | Hipotez testleri, SPSS LAb | 13. Hafta | Proje sunumu | 14. Hafta | Proje sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Malhotra, Naresh K., (2009). Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall
Ek kaynaklar: Noresh, Malhotra. Marketing Research and SPSS 11.0 Package (International Edition). 4. Baskı, Pearson Education, 2003.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 20 | Toplam(%) | | 20 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 60 | 60 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | Ödevler | 5 | 12 | 60 | Proje | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 244 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |