Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SERVICES MARKETING BUSU533 - 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hizmet pazarlaması ile geleneksel pazarlama arasındaki farklılıkları bilir
2) Hizmet işletmesinde SWOT analizi yapmasını bilir
3) Hizmetlerin konumlandırılması hakkında bilgi sahibidir
4) Hizmet işletmeleri için strateji geliştirme yeteneğine sahiptir
5) Hizmetlerin globalleştirilmesi hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLE534 Tüketici Davranışları, İŞLE535 Pazarlama Planlaması veya İŞLE536 Uluslararası Pazarlama
DERS TANIMIBu dersin amacı, hizmetlerin özellikleri ve hizmet pazarlaması uygulamalarının farkına varılmasını sağlamaktır. Derste, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmet sunumu, hizmet kalitesi, ilişkisel pazarlama, hizmet karşılaşması, hizmetlerde talep ve kapasite yönetimi ve pazarlama karmaları tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sınıf oryantasyonu, hizmet kavramının tanımlanması, hizmet pazarlamasının farklı yönleri
2. Hafta Hizmetlerin analizi, hizmet sunumu
3. Hafta Hizmet sürecinde müşteri ve hizmet karşılaşması yönetimi, hizmetlerin satın alma süreci
4. Hafta Müşteri ilişkileri ve müşteri sadakati, bilgi yönetimi
5. Hafta Hizmetlerin konumlandırılması ve hedef pazar
6. Hafta Hizmet kalitesi, hizmetlerin tüketicilere ulaştırılması
7. Hafta Hizmetlerin fiyatlandırılması, hizmetlerde tutundurma
8. Hafta Ödev
9. Hafta Hizmet personelinde pazarlama etkileri, hizmetlerde talep ve kapasite yönetimi
10. Hafta Müşteri şikayetleri yönetimi
11. Hafta Hizmetlerde uluslararası pazarlama
12. Hafta Proje sunumları
13. Hafta Proje sunumları
14. Hafta Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPalmer, Adrian (2005). Principles of Services Marketing. 4. basım. McGraw Hill.
Christopher H. Lovelock (2001) Services Marketing: People, Technology, Strategy, Fourth Edition, Prentice Hall
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi16060
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı14040
Ödevler23570
Toplam İş Yükü244
Toplam İş Yükü / 308,13
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16