Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Örgütlerin neden var olduklarını bilir 2) Örgütlerin nasıl yapılandırıldıklarını bilir 3) Örgütlerin çevrelerinin ne olduğunu bilir 4) Örgütlerin nasıl değiştiklerini açıklayabilir 5) İş yaşamındaki uygulamalı yönetsel sorunları tespit edebilir ve bu sorunların çözülmesi için öneriler geliştirebilir ve sorumluluk alabilir 6) Çevresel koşulları ve örgütsel kısıtları göz önünde bulundurarak örgüt tasarlayabilir, örgütsel strateji geliştirebilir ve bunları uygulamaya koyabilir 7) Topluma ve politika yapıcılara ne zaman ne türden örgütlere gereksinim olacağını ve bunlardan neler beklenebileceğini anlatabilir 8) Örgütlerin Türkiye koşullarında yapılanma biçimlerini ve kendilerine özgü farklılıkları bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İşletmenin temel işlevlerini ele alan bir başlangıç dersidir. Yönetim-örgütleme, pazarlama, üretim, muhasebe ve finansman gibi işletmenin temel işlevleriyle ilgili giriş bilgileri verilir. Bu çerçeve içinde, işletmenin toplumsal ve ekonomik çevreyle ve diğer işletmelerle ilişkileri incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş
2. Hafta
Örgütler ve örgütsel etkililik
3. Hafta
Paydaşlar, yöneticiler ve etik
4. Hafta
Globalleşme ve örgütlenme
5. Hafta
Örgütsel tasarım
6. Hafta
Örgüt yapısı: Otorite ve kontrol
7. Hafta
Örgüt yapısı: Uzmanlaşma ve koordinasyon
8. Hafta
Ödev
9. Hafta
Örgüt kültürü
10. Hafta
Örgütsel tasarım, yetkinlikler ve teknoloji
11. Hafta
Örgütsel değişim
12. Hafta
Örgütsel dönüşüm
13. Hafta
Karar alma, öğrenme ve bilgi yönetimi
14. Hafta
Örgütlerde çatışma, güç ve politika
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Jones, Gareth R. (2010). Organizational theory, design, and change. 6. basım. Prentice Hall.
Ek Kaynaklar: Daft, Richard L. 2004. (8th ed.) Organization theory and design. Cincinnati:Ohio/South Western College:Pub. Hach, Mary Jo. 1997. Organization theory: Modern, symbolic and postmodern perspectives. New York: Oxford University Press. Scott, R. 1998. (4th ed.) Organizations: Rational, natural and open systems. New York: Prentice Hall. Mintzberg, H. 1979. The structuring of organizations. Englewood Cliffs: Prentice Hall, Ch. 1, 2, 3. Pfeffer, J., & Salancik, S. R. 1978. The external control of organizations. Harper & Row. Ch. 1-3.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Toplam(%)
20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
20
Finalin Başarıya Oranı(%)
80
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
30
60
Final Sınavına Hazırlık
2
40
80
Ders Saati
14
1
14
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
25
25
Ödevler
2
30
60
Toplam İş Yükü
239
Toplam İş Yükü / 30
7,96
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ