DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Hamdullah Nejat Basım
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kişiler arası ilişkilerde farkındalık sahibi olur 2) Kendi kişisel özellikleri hakkında farkındalık sahibi olur 3) Başkalarının davranış nedenlerini analiz edebilir 4) Takım üyesi olarak farkındalık sahibidir 5) Takım çalışmalarında ortaya çıkan rol çatışmalarının çözümlenmesi için gerekli becerilere sahiptir 6) Akran, ast ve üst ilişkilerinde ortaya çıkan çatışmaları yönetme becerilerine sahiptir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öncelikle bireyin özelliklerini, davranışlarını ve örgütlerde oynadığı rolleri ele alan ders, grup oluşumlarını ve davranışlarını irdeler. Buradan yola çıkarak, bireylere ilişkin öğrenme ve özendirme kuramlarını, liderlik yaklaşımlarını, bireysel ve grupsal karar alma yöntemlerini, gücün kazanılması ve kullanılmasını, bireyler arası iletişimi ve çatışmayı tartışır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Grup çalışması | 2. Hafta | Kılıçbalığı, arılar, sinekler, kazlar ve deniz kızları | 3. Hafta | Yöneticinin birey olarak konumu: Öğrenme ve davranış geliştirme gereksinmesi | 4. Hafta | Yöneticinin kendini tanıması: Jung'un tipolojisine giriş | 5. Hafta | Benliğin farkında oluş | 6. Hafta | Değişmeye direnme: Belirsizliğe hoşgörü ve denetim odağı | 7. Hafta | Kişilerarası ilişkilerde eğilim ve davranışlar | 8. Hafta | Bireysel gerginliğin yönetimi | 9. Hafta | Yaratıcı sorun çözümü | 10. Hafta | Yaratıcı sorun çözümü uygulamaları | 11. Hafta | Kültürler arası farklılaşma ve yönetim | 12. Hafta | Güç ve politika: Farklılıkları nasıl yönetirsiniz? | 13. Hafta | Liderlik | 14. Hafta | Ödev Sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Robbins, Stephen P. 2003. Organizational Behavior (10th edition). New Jersey: Prentice Hall.
Sargut, A. Selami. 2001. Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim. Ankara: İmge Yayınevi.
Johnson, Spencer.1999. Peynirimi Kim Kaptı? İstanbul: Epsilon Yayınları.
Gladwell, M. 2008. Outliers: The story of success. New York: Little, Brown and Company. Peters, T. J. ve R. H. Waterman. 1995. Yönetme ve Yükselme Sanatı: Mükemmeli Arayış. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 20 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 50 | 50 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 80 | 80 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | Ödevler | 1 | 30 | 30 | Proje | 1 | 35 | 35 | Toplam İş Yükü | | | 239 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |