Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA PLANLAMASI İŞLU535 - 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Eser
Profesör Doktor Feride Bahar Işın
Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir pazarlama yöneticisinin karşılaştığı zorlukları ve fırsatları bilir
2) Stratejik planlama sürecinin adımlarını bilir
3) Pazarlama planlaması süreci adımlarını uygulayabilir, değerlendirebilir ve kontrol edebilir
4) Uzun dönemli müşteri ilişkileri oluşturma ve sürdürme koşullarını bilir
5) Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini bilir
6) Öğrendiklerini pazarlama planlamasına ilişkin problemlere uygulayabilir ve çözüm geliştirebilir
7) Pazarlama planlaması konusunda güncel kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
8) Stratejik odak geliştirmeyi ve rekabetçi avantaj yaratmayı bilir
9) Örgütlerin çevrelerine ilişkin tehdit ve fırsatları değerlendirir
10) Bir problemi tanımlayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir, çözebilir, sonuçları uygulayabilir ve bunları sunabilir.
11) İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahiptir
12) İngilizceyi akıcı bir şekilde yazar ve konuşur
13) Etik olarak farkında ve sosyal olarak duyarlıdır
14) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLE536 Uluslararası Pazarlama ve İŞLE538 Pazarlama Araştırması
DERS TANIMIFirmanın stratejik planlamasından yola çıkılarak stratejik iş birimleri belirlenir. Yeni iş birimleri planlanır. Çevresel analizler yapıldıktan sonra, strateji oluşturma yöntemleri üzerinde durulur. Pazarlama süreçleri de göz önüne alınarak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, pazarlama programlarının planlaması, ürün planlaması ve benzeri konular tartışılır. Rakip ve müşteri analizlerinin nasıl yapılacağı, pazar olanaklarının kestirimi gibi konular ele alınarak, pazar analizleri ve stratejileri birleştirilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması ve Stratejik pazarlama planlaması giriş
2. Hafta Çevre analizi: Dış çevre, iç çevre ve müşteri çevresi
3. Hafta SWOT analizi
4. Hafta Pazarlama amaç ve hedeflerinin belirlenmesi
5. Hafta Pazar bölümlendirme ve hedef Pazar seçimi
6. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması
7. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Ürün stratejisi)
8. Hafta Ödev
9. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Fiyat stratejisi)
10. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Dağıtım ve Tedarik zinciri yönetimi)
11. Hafta Pazarlama stratejisinin oluşturulması (Bütünleşik Pazarlama İletişimi)
12. Hafta Pazarlama planının uygulanması ve yönetilmesi
13. Hafta Bütçeleme, kontrol-etik kaygılar
14. Hafta Öğrenci proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFerrell, O.C. ; M. D. Hartline (2011). Marketing Strategy, South Western Publishing
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi16060
Final Sınavına Hazırlık23570
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı14040
Ödevler16060
Toplam İş Yükü244
Toplam İş Yükü / 308,13
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12Ö13Ö14
P1        X     X       X          
P2          X     X              
P3          X         X          
P4      X       X         X        
P5          X         X          
P6        X         X            
P7          X         X          
P8      X       X         X        
P9          X         X          
P10        X     X       X   X        
P11          X           X        
P12          X         X          
P13        X     X       X   X        
P14          X       X            
P15          X   X       X          
P16        X     X         X