Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİLİK YÖNETİMİ TBY525 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Feride Bahar Işın
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yenilik kavramını bilir
2) Yönetim kavramını bilir
3) Yenilik ve Yönetim kavramlarını birleştirebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERDers için yönetim derslerinin alınmış olması gerekir
DERS TANIMITBY 525 Yenilik Yönetimi (3-0-3 | 10 AKTS) Bu derste yenilik yönetiminin temel kavramları, teknoloji yenilik ilişkisi, buluş ve yenilik ilişkisi, yaratıcılık ve yenilik ilişkisi, yenilik türleri, yenilik yaratma süreci, yaratıcı düşünme teknikleri, araştırma geliştirme konuları ders içerisinde tartışılacaktır. Yenilik yönetiminin firmalar üzerindeki etkileri, telif hakları, patentler, endüstriyel tasarım konuları incelenecektir. Ayrıca, derste güncel vakalar ele alınacak ve yenilik yönetimi konuları ile ilişkileri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yenilik Yönetimine Giriş
2. Hafta Yeniliğin Temel Kavramları
3. Hafta Artan ve Radikal Yenilikler
4. Hafta Buluş, Yeni Teknoloji ve Yenilik Faaliyetleri
5. Hafta Yenilikçi Strateji
6. Hafta Yenilikçi Fikirler ve Uygulamaları
7. Hafta Firma Ne Kadar Yenilikçidir?
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yenilikçi Faaliyetlerdeki Riskler
10. Hafta Teknoloji/Yeniliğin Piyasaya Sunumu, Tutundurulması ve Yayılımı
11. Hafta Yenilik ve Yeni Ürün Geliştirme Süreci
12. Hafta Patent, Copyright, Telif Hakları ve Ticari Sırlar
13. Hafta Proje Sunumları
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJ. Tidd, J. Bessant, K. Pavitt (2005) ?Managing Innovation: Integrating technological, market and organizational change?, 3rd Ed., Wiley, ISBN-10: 0-470-09326-9
R.A Burgelman,.Clayton M. Christensen, S.C. Wheelwright (2004) ?Strategic Management of Technology and Innovation?, 4th Ed., McGraw-Hill Irwin Co., New York, ISBN 0-07-253695-0.
Clayton M. Christensen (May 2002) ?The Innovator?s Dilemma?, Collins Business Essentials.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12323
Proje15050
Toplam İş Yükü291
Toplam İş Yükü / 309,7
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4      X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12  X   X   X
P13  X   X