Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknoloji bilgi yönetimi uygulamalarına hakim olurlar. 2) Bilgi yönetimi aktivitelerinde hangi teknoloji araçlarının mevcut olduğunu, teknolojilerin nasıl seçileceğini, teknolojilerin nasıl uygulanacağını öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders teknoloji bilgi yönetimi uygulamalarına olanak sağlayan kavramsal ve kullanışlı elementleri tanımaktadır. Bu ders bilgi teknolojileri dersi değildir, ya da dersin odağı bilgi teknolojileri değildir. Dersin amacı, bilgi edinimi, bilginin organizasyonu, bilginin dağıtılması gibi bilgi yönetimi aktivitelerinde, hangi teknoloji araçlarının mevcut olduğunu, teknolojilerin nasıl seçileceğini, teknolojilerin nasıl uygulanacağı konusunda bilgi yönetimi liderlerine yardım etmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İçerik oluşturma
2. Hafta
İletişim ve İşbirliği
3. Hafta
E-öğrenme (CBT, WBT)
4. Hafta
E-öğrenme (EPSS)
5. Hafta
İçerik yönetimi (Metadata, etiketleme)
6. Hafta
İçerik yönetimi (Sınıflama, arşivleme, kişisel bilgi yönetimi)
7. Hafta
Networking
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
DSS, Uzman sistemler, Kişiselleştirme, İtme/Çekme
10. Hafta
Tavsiye sistemleri, Görselleştirme, Bilgi haritalama
11. Hafta
Zeka oyunları, Otomatik sınıflama
12. Hafta
Metin analizi özetleme
13. Hafta
Makale Sunumları
14. Hafta
Makale Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Becerra-Fernandez, I., and Sabherwal, R. (2010), Knowledge Manangent Systems and Process. M. E. Sharpe, Inc., New York.
Rollet, H. (2003), Knowledge management processes and Technologies. Norwell,MA: Kluver Academic Publishers.
Coleman, D. (1999), Groupware: Collaboration and Knowledge Shering. (Ed. J.Liebowitz) CRC Press, New York.
Takahashi, K., Sugiyama, A, Shimomura, Y., Tateyama, T., Chiba, R.,Yoshioka, M., and Takeda, H. (2008), Web Based Knowledge Database Construction method for Supporting Design. Practical aspects of Knowledge Management, 173-184, 7th International conference, PAKM 2008, Yokohama,Japan. Davenport, T. H. and Prusak, L. (2000), Working Knowledge: How organizations Manage What They Know. Harward Business School Press. Boston, Massachusetts.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
65
65
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
65
65
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
40
40
Makale Sunuşu
1
13
13
Toplam İş Yükü
301
Toplam İş Yükü / 30
10,03
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ