DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Mehmet Abdülkadir Varoğlu Doktor Öğretim Üyesi Meral Kızrak
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Stratejik yönetimin genel kavramlarını bilir 2) Stratejik yönetimini teknoloji yönetimi ile birleştirir 3) Stratejik bağlamda iş planı oluşturabilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Ön koşul gerekliliği yoktur |
DERS TANIMI | Stratejik teknoloji Yönetimi dersi, teknoloji yönetiminin stratejik bakış açısını göstermeye odaklanmıştır. Bu derste, stratejik yönetimin ana konuları incelenmekte ve bu konular teknoloji yönetiminin temelleriyle ilişkilendirilmektedir. Rekabetçi stratejiler, teknoloji stratejileri geliştirme, stratejik birleşmeleri ve satın almalar, ulusal ve ulusal düzeyde stratejik teknoloji yönetimi, teknolojik değişimi öngörme ve planlama araştırması konuları detaylı bir şekilde incelenmekte ve tartışılmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Strateji ve Yönetim Kavramları | 2. Hafta | Stratejinin Boyutları | 3. Hafta | Rekabetçi Avantaj | 4. Hafta | İşletme Stratejileri | 5. Hafta | Teknoloji ve Endüstrileşme | 6. Hafta | Teknoloji Yönetim Faaliyetleri | 7. Hafta | Teknoloji ve Çevre | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Firma Düzeyinde Rekabet Oluşturma | 10. Hafta | Stratejik Yönetimi Teknoloji Yönetimi ile Birleştirme | 11. Hafta | Stratejik Ortaklıklar ve Birleşmeler | 12. Hafta | Stratejik Öngörü | 13. Hafta | Proje Sunumları | 14. Hafta | Proje Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | V.K.Narayanan (2000), The Managing Technology and Innovation for Competitive Advantage , Prentice Hall. Margareth A. White and Garry D. Bruton (2011), The Management of Technology and Innovation: A Strategic Approach, South Western Cengage Learning, Second Edition. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 4 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 4 | 6 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 296 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |