Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MESNEVİ TDE533 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Aslı Aytaç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mesnevi türünü tanır.
2) Türün tarihçesini ve Türk edebiyatındaki yerini öğrenir.
3) Mesnevi örnekleri ve yazarlarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, mesnevi türünün tarihsel gelişimi, şekil özelikleri ve içeriği üzerinde durulacaktır. Seçilen iki kahramanlı aşk mesnevileri siyasal ve sosyal bağlama göre incelenecek ve romanslarla karşılaştırılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Mesnevinin tanımı
2. Hafta Mesnevi türünün tarihi gelişimi
3. Hafta Mevlana ve Mesnevi
4. Hafta Türk edebiyatında mesnevi tercümeleri
5. Hafta Mesnevi şerhleri
6. Hafta İran edebiyatı mesnevileri
7. Hafta İran edebiyatından tercüme mesneviler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta 13. ve 14. yüzyıl Osmanlı sahası mesnevileri
10. Hafta 15. yüzyıl Osmanlı sahası mesnevileri
11. Hafta 16. yüzyıl Osmanlı sahası mesnevileri
12. Hafta 17. yüzyıl Osmanlı sahası mesnevileri
13. Hafta 18. yüzyıl Osmanlı sahası mesnevileri
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇelebioğlu, Amil. Türk Edebiyatında Mesnevi. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 1999.
İz, Fahir. Eski Türk Edebiyatında Nazım II. Ankara: Akçağ Yayınları, 2005.
Kartal, Ahmet. Doğu'nun Uzun Hikayesi. İstanbul: Doğu Kütüphanesi, 2013.
Külekçi, Numan. Mesnevi Edebiyatı Antolojisi I-II. İstanbul: Aktif Yayınevi, 1999.
Levend, Agah Sırrı. "Divan Edebiyatında Hikaye". Türk Dili Araştırmaları Yıllığı-Belleten 71 (1968): 71-117.
Şentürk, Ahmet Atilla ve Ahmet Kartal. Eski Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Dergah Yayınları, 2010.
Şeyyad Hamza. Yusuf ve Zeliha. Ed. Dehri Dilçin. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 1946.
Ünver, İsmail. "Mesnevi". Türk Dili 563 (1986): 430-563.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler61060
Toplam İş Yükü308
Toplam İş Yükü / 3010,26
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5     
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9     
P10     
P11  X   X   X
P12     
P13     
P14  X   X   X
P15