DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Süer Eker Doçent Doktor Melike Üzüm Doçent Doktor Leyla Burcu Dündar Doçent Doktor Emine Kılıç Doktor Öğretim Üyesi Bilge Gökter Gençer Doktor Öğretim Üyesi Ayşe Duvarcı Doktor Öğretim Üyesi Aslı Aytaç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimsel araştırmanın aşama, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. 2) Literatür taraması yapmayı öğrenir. 3) Bilimsel etiğin önemini kavrar. 4) Bilimsel yazı yazma becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı; öğrenciye bilimsel araştırmanın yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermektir. Derste araştırma sürecinde konu seçimi, araştırma yöntem ve kaynakların belirlenmesi, literatür taraması, intihal ve akademik yazı yazma, araştırma ve yazma süreçlerinde karşılaşabilecekleri sorunlar gibi konular ele alınacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bilimsel yazım ve araştırma nedir? | 2. Hafta | Araştırma süreci | 3. Hafta | Literatür taraması | 4. Hafta | Bilimsel bir yazının görünüş özellikleri | 5. Hafta | Bilimsel bir yazının içerik özellikleri | 6. Hafta | Yazılı anlatım kuralları (Noktalama) | 7. Hafta | Yazılı anlatım kuralları (Organizasyon) | 8. Hafta | Yazılı anlatım kuralları (Dil ve üslup) | 9. Hafta | Yazılı anlatım kuralları (Alıntılama) | 10. Hafta | Yazılı anlatım kuralları (Kaynak gösterme) | 11. Hafta | Yazılı anlatım kuralları (Bibliyografya hazırlama) | 12. Hafta | Öğrenci sunumları | 13. Hafta | Öğrenci sunumları | 14. Hafta | Öğrenci sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Alpay, Necmiye. Dilimiz, Dillerimiz. İstanbul: Metis Yayınları, 2003. Barzun, Jacques. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2004. Cebeci, Suat. Bilimsel Araştırma Yazma ve Teknikleri. İstanbul: Alfa Yayınları, 1997. Day, Robert. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 1996. Demir Nurettin ve Yılmaz Emine ed. Türk Dili El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları, 2009. Gibaldi, Joseph. MLA Handbook for Writers of Research Papers. New York: The Modern Language Association, 1995. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sunum,Eğitim-Uygulama,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 30 | 30 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 30 | 30 | Sunum (Hazırlık dahil) | 3 | 18 | 54 | Rapor yazma | 3 | 45 | 135 | Toplam İş Yükü | | | 291 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |