DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Buket İmir
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Cari küresel ekonomik ve finansal konuları daha iyi anlama ve başlıca ekonomik göstergeleri yorumlayabilme pratik bilgisine sahip olacaklar 2) Başlıca küresel ekonomik ve finansal bilgi sağlayıcıları hakkında bilgi sahibi olup, temel veri erişiminde beceri kazanacaklar, 3) En büyük kredi derecelendirme kuruluşlarının uyguladığı kredi derecelendirme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacaklar, 4) Teorik bilgi ve gerçek hayattaki ekonomik ve finansal gelişmeler arasında bir köprü kurabilecek ve küresel ekonomideki yapı taşlarını daha iyi anlayabilecekler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Dersin temel amacı, çağdaş küresel ekonomi, finansal piyasalar ve kurumlara ilişkin teori ve politika anlayışını geliştirmektir. Dersin odak noktası, küresel makroekonomik ve finansal verilerin yanı sıra uluslararası gelişmelerin de nasıl değerlendirileceğini anlamaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse Giriş | 2. Hafta | Global Ekonomi ve Finansal Piyasalara Bakış | 3. Hafta | Finansal Piyasalar | 4. Hafta | Finansal Kurumlar | 5. Hafta | Bankalar, Merkez Bankaları ve Para Politikası | 6. Hafta | Para Piyasaları | 7. Hafta | Tahvil Piyasaları | 8. Hafta | Vize Sınavı | 9. Hafta | Döviz Piyasaları | 10. Hafta | Hisse Senedi Piyasaları | 11. Hafta | Uluslararası Finansal Sistem | 12. Hafta | Öncü ve Artçı Ekonomik Göstergeler | 13. Hafta | Kredi Derecelendirme Yöntemleri | 14. Hafta | Küresel Risk Yönetimi ve Düzenlemeler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Frederic S. Mishkin, Financial Markets and Institutions, 8th Edition, Columbia University Stanley Eakins, East Carolina University 2015 | Pearson 2. Frederic S. Mishkin, Economics of Money, Banking, and Financial Markets, The, 10th Edition, Columbia University, 2013 | Pearson |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Tartışma,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 20 | Devam | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 2 | 4 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 3 | 2 | 6 | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |