Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Savunma Elektroniği ve Yazılımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAVUNMA SİSTEMLERİNDE ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNİKLERİ SEY523 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Radyo frekans yükselteçlerin çalışma ilkelerini bilir.
2) Değişik osilatör devrelerini analiz eder ve tasarlar.
3) Genlik ve frekans modülatör-demodülatör devre uygulamalarını yapar.
4) Karıştırıcı ve çoklayıcı devre uygulamalarını yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKestirim teorisi. İkili ve M'li hipotez testleri. Sezim teorisi. Olasılıksal süreçlerin gösterimi. Karhunen-Loeve açılımı. Beyaz ve renkli gürültünün varlığında sinyal parametrelerinin sezim ve kestirimi. Sürekli dalga şekillerinin sezimi. Optimum doğrusal gerçekleştirilebilir işlemciler. Wiener-Hopf denklemi ve çözümü. Optimum alıcılar. Taşıyıcı ve simge senkronizasyonu. Taşıyıcı evrenin sezimi. Simge zamanlamasının sezimi. ML seziciler. Kanal kapasitesi. Kodlama kuramı gibi konularda bilgi sahibi olur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta HAFTA KONULAR
2. Hafta 1 Küçük ve büyük sinyal HF yükselteç tasarımı.
3. Hafta 2 Küçük ve büyük sinyal HF yükselteç tasarımı.
4. Hafta 3 HF osilatörleri.
5. Hafta 4 HF osilatörleri.
6. Hafta 5 RF yükselteçlerinde gürültü sınırlaması.
7. Hafta 6 RF yükselteçleri.
8. Hafta 7 RF yükselteçleri.
9. Hafta 8 Arasınav
10. Hafta 9 Transistör ve yükselteç ölçme teknikleri.
11. Hafta 10 Transistör ve yükselteç ölçme teknikleri.
12. Hafta 11 Yükselteçlerin bilgisayar destekli tasarımı.
13. Hafta 12 Osilatör ve PLL devreleri.
14. Hafta 13 Osilatör ve PLL devreleri.
15. Hafta 14 Sıklık algılayıcılar ve karıştırıcılar.
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPaul H. Young, Electronics Communications Techniques, Prentice Hall, 5th Edition, 2004.
Patrick D. van der Puije, Telecommunication Circuit Design, 2/e, John Wiley & Sons, 2002;
Kenneth K. Clarke and Donald T. Hess, Communication Circuits: Analysis and Design



ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi149126
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14040
Toplam İş Yükü287
Toplam İş Yükü / 309,56
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11