DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Radyo frekans yükselteçlerin çalışma ilkelerini bilir. 2) Değişik osilatör devrelerini analiz eder ve tasarlar. 3) Genlik ve frekans modülatör-demodülatör devre uygulamalarını yapar. 4) Karıştırıcı ve çoklayıcı devre uygulamalarını yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kestirim teorisi. İkili ve M'li hipotez testleri. Sezim teorisi. Olasılıksal süreçlerin gösterimi. Karhunen-Loeve açılımı. Beyaz ve renkli gürültünün varlığında sinyal parametrelerinin sezim ve kestirimi. Sürekli dalga şekillerinin sezimi. Optimum doğrusal gerçekleştirilebilir işlemciler. Wiener-Hopf denklemi ve çözümü. Optimum alıcılar. Taşıyıcı ve simge senkronizasyonu. Taşıyıcı evrenin sezimi. Simge zamanlamasının sezimi. ML seziciler. Kanal kapasitesi. Kodlama kuramı gibi konularda bilgi sahibi olur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | HAFTA KONULAR | 2. Hafta | 1 Küçük ve büyük sinyal HF yükselteç tasarımı. | 3. Hafta | 2 Küçük ve büyük sinyal HF yükselteç tasarımı. | 4. Hafta | 3 HF osilatörleri. | 5. Hafta | 4 HF osilatörleri. | 6. Hafta | 5 RF yükselteçlerinde gürültü sınırlaması. | 7. Hafta | 6 RF yükselteçleri. | 8. Hafta | 7 RF yükselteçleri. | 9. Hafta | 8 Arasınav | 10. Hafta | 9 Transistör ve yükselteç ölçme teknikleri. | 11. Hafta | 10 Transistör ve yükselteç ölçme teknikleri. | 12. Hafta | 11 Yükselteçlerin bilgisayar destekli tasarımı. | 13. Hafta | 12 Osilatör ve PLL devreleri. | 14. Hafta | 13 Osilatör ve PLL devreleri. | 15. Hafta | 14 Sıklık algılayıcılar ve karıştırıcılar. | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Paul H. Young, Electronics Communications Techniques, Prentice Hall, 5th Edition, 2004. Patrick D. van der Puije, Telecommunication Circuit Design, 2/e, John Wiley & Sons, 2002; Kenneth K. Clarke and Donald T. Hess, Communication Circuits: Analysis and Design
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 9 | 126 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 287 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |